SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ "DRAMA DERSİNE" İLİŞKİN BAKIŞI


Bircan T., Şahin G.

The Journal of Social Sciences, cilt.11, sa.71, ss.46-58, 2024 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: 71
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.29228/sobider.77520
  • Dergi Adı: The Journal of Social Sciences
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, Sobiad Atıf Dizini
  • Sayfa Sayıları: ss.46-58
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının drama dersine bakışını sorgulamak amacıyla gerçekleştirilen çalışma, İç Anadolu bölgesinde bir üniversitede eğitim gören ve drama dersi almış olan toplam 24 sosyal bilgiler öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yönteminin olgu bilim deseni kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmış, elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının drama dersine yönelik olumlu bakışa sahip olduğu; drama dersini “canlandırma, doğaçlama, yaratıcılık, rol oynama, enerjik, eğlence, oyun ve rahatlama” ifadeleri başta olmak üzere 21 kavram ile tanımladığı anlaşılmıştır. Öğretmen adayları dersi seçme nedenlerini 7 kategoride açıklarken, dersin bireysel kazanımlarını 13 kategoride ve dersin mesleki kazanımlarını 16 kategoride ifade etmiştir. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak drama dersinin öneminin öğretmen adayları tarafından da fark edildiği söylenebilir. Dersin öğrencilere sağladığı bireysel ve mesleki katkıyı arttırmak için öğretmen eğitiminin farklı düzeyinde olacak şekilde ders sayısı artırılmalıdır. Ayrıca dersin uzman kişiler tarafından verilmesi istenen faydanın sağlanması açısından dikkate alınmalıdır.