Müzik Öğretmenliği A B D ında Uygulanan Armoni Kontpuan Eşlik Derslerinde Piyanonun Kullanım Durumunun İncelenmesi Turgay Tunç ile birlikte


Creative Commons License

Tunç T., Albuz A.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sa.2, ss.47-58, 2010 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırma, Müzik Öğretmenliği Programı öğrencilerinin Armoni-Kontrpuan-Eşlik derslerinde piyanoyu kullanabilme durumunu ortaya koymayı amaçlayan betimsel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Problemin çözümü doğrultusunda, öğrencilerin eşlikleyebilme becerisini ölçmeye yönelik olarak uzman görüşü doğrultusunda üç farklı zorluk düzeyinde, 3’er ezgisel çalışma hazırlanmıştır. Kolay, orta ve ileri zorluk düzeylerinde yer alan ezgiler, önce basit düzey gurubunda, sonra orta düzey gurubunda, daha sonra ise ileri düzey gurubunda olmak üzere birer hafta ara ile öğrencilere çaldırılmış ve video kayıtları alınmıştır. Bu kayıtlar, araştırma kapsamında hazırlanan ölçme aracı kullanılarak uzmanlar tarafından değerlendirilmiş ve öğrenci performansları puanlanarak yorumlanmıştır.