Yeni Bir Kent İçi Ulaşım Türü: E-scooter


Creative Commons License

Ergül H., KARAÇOR F., hatipoğlu s., Çubuk M. K.

Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi, cilt.8, sa.1, ss.60-73, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Mikromobilite olarak sınıflandırılan paylaşımlı bisiklet ve scooter sistemleri, son yıllarda, alternatif bir kent içi ulaşım sistemi olarak gündeme gelmiştir. E-scooter sistemi, sağladığı esneklik ve kolay kullanımı sebebiyle kısa sürede dünyada oldukça fazla kullanılan bir ulaşım türü olarak karşımıza çıkmaktadır.Dünya literatüründeki e-scooter kullanımı; demografi, yolculuk süresi, yolculuk mesafesi, yolculuk amacı, güvenlik sorunları, çevresel etkileri, yasal düzenleme ve uygulamaları başlıkları altında incelenmiştir. Kullanıcı yaş aralığının 16-60 yaş aralığında dağılım gösterdiği, genelde kısa mesafeli (~2km) ve kısa süreli (
Micromobility devices such as shared bicycle and scooter systems, have come to the fore as an alternative urban transportation system in recent years. The e-scooter system emerges as a type of transportation that is widely used in the world in a short time due to the flexibility and ease of use it provides. The use of e-scooters in the world literature is investigated in terms of; demography, travel time, journey distance, purpose of travel, safety problems, environmental effects, legal regulations and applications. The most important findings are that the user age range is between 16-60 years, they are generally used in short distance (~2km) and short-term (