Journal of Computer and Education Research, cilt.2, sa.4, ss.51-73, 2014 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı öğrencilerin harmanlanmış
öğretim kapsamında kullandıkları çevrimiçi kısa
sınav (quiz) sistemi hakkındaki görüşlerinin
belirlenmesidir. Harmanlanmış öğretim, yüz yüze
öğretim ile web tabanlı öğrenme yönetim
sisteminin birlikte kullanılmasıyla
oluşturulmuştur. Betimsel yöntem desenindeki
çalışma bir askeri meslek yüksekokulunda
Matematik-I dersini alan öğrencilerle
gerçekleştirilmiştir. Dersler sınıf ortamında
yürütülmüş ve intranet üzerinden öğrencilere MS
PowerPoint sunuları, ders notları ve kısa sınavlar
sunulmuştur. Çevrimiçi kısa sınavlar ile ünite
bazlı çoktan seçmeli soru maddesi havuzundan
öğrencilerin yararlanmaları sağlanmıştır. Dönem
sonunda öğrencilerin çevrimiçi kısa sınavlar
hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla
Çevrimiçi Sınav Değerlendirme Formu
kullanılmıştır. Hazırlanan form, 103 öğrenci
tarafından cevaplanmıştır. Verilerin analizinde
frekans, ortalama ve t testi kullanılmıştır.
Öğrencilerin çevrimiçi kısa sınavlar konusunda
genel olarak kararsız kaldıkları belirlenmiştir.
Bilgisayar sahibi olan öğrencilerin bilgisayar
sahibi olmayanlara göre, evinde internet
bağlantısı olan öğrencilerin evinde internet
bağlantısı olmayan öğrencilere göre ve daha önce
web tabanlı sınav deneyimi olan öğrencilerin,
web tabanlı sınav konusunda bir deneyimi
olmayan öğrencilere göre çevrimiçi kısa sınavlar
konusunda daha olumlu oldukları bulunmuştur.
Çevrimiçi kısa sınav uygulamasının soru
bankasının oluşturulmasının özellikle Matematik dersi için oldukça zaman alıcı olduğu
belirlenmiştir. Uygulamanın en önemli avantajları
öğrenci kısa sınavlarını okumak için gereken
zamanın azalması ve kaynakların etkin
kullanılmasıdır.
The aim of this study is to determine students’
opinions about optional online quiz used under
the content of blended instruction. Blended
instruction has been created using a combination
of face-to-face instruction with web-based
learning management system. This is a
descriptive study. This study was conducted on
students of Mathematics-I course at a military
vocational college. Courses have been conducted
in the classroom setting and MS Power Point
presentations, lecture notes, and quizzes were
presented to the students via the intranet.
Optional online quizzes based unit with multiplechoice question item pool was provided for the
benefit of students. In the end of the semester
Online Quiz Evaluation Form was applied to
students to determine their opinions on online
quizzes. 103 students have filled out the form.
Data was analyzed using frequency, mean and ttest. In general it has been found that students are
undecided about online quizzes. According to
findings of this study, students who have a
computer, internet connection in their home, and
the web-based exam experience were more
positive than students who have not own a
computer, internet connection in their home, and
the web-based exam experience about online
quizzes. The online quiz applications and
question bank creation especially for Mathematics
were quite time consuming. The most important
advantages of online quiz applications are the
reduction in the time required for to read the students’ quiz and effective use of resources