Personality and Learning Styles of Final Year Medical Students and the Impact of these Variables on Medical Specialty Choices


Budakoğlu I. İ., Karabacak R. O., Coşkun Ö., Karabacak N.

Gazi Medical Journal, cilt.25, sa.4, ss.138-141, 2014 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 25 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: Gazi Medical Journal
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.138-141
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET Amaç: Günümüzde kampüslerdeki tıp öğrencilerinin profili değişmektedir ve kişilik tiplerinde ve öğrenme stili tercihlerindeki varyasyonlar dikkate alınmalıdır. Bu çalışmada Gazi Üniversitesi tıp öğrencilerinin öğrenme stillerini ve öğrencilerin kişilik tipleri, öğrenme stilleri ve tıpta uzmanlık tercihleri arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Yöntemler: Çalışma 2011-2012 akademik yılında Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesinde 170 (%96.6) son sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Yazarlar kişilik özelliklerini belirlemek için Myers-Briggs Kişilik Ölçeği (MBKÖ) ve öğrenme stililini ortaya çıkarmak için Grasha Riechmann Öğrenci Öğrenme Stili Ölçeği (GRÖÖSÖ) kullanmışlardır. Bulgular: Araştırma sırasında yakın gelecekte öğrencilerin %91.8’i uzman ve %4.1’i genel pratisyen olmak istediklerini açıklamışlardır. Tüm grupta en çok tercih edilen uzmanlık dermatoloji (%11.2) olarak gözükmektedir. Uzman olmak isteyen kız öğrencilerin tercihleri dermatoloji, oftalmoloji ve kadın doğumdur dağılımlar sırasıyla %22.8, %13.0 ve %9.8’dir (p<0.05). Tercih edilen tüm uzmanlık alanlarında en sık kişilik tipi İçe Dönük-DuyusalDüşünme-Yargılama (İDDY) dır. İDDY kişilik tipi olan öğrencilerin işbirlikli ve yarışmacı öğrenme stili puanları daha yüksektir. Sonuç: Birçok uzmanlık tercihinde son sınıf tıp öğrencileri İDDY kişilik tipi ile karakterizedir. Ayrıca bu öğrenciler işbirlikli ve yarışmacı öğrenme stiline sahiptir. Anahtar Sözcükler: Öğrenme stili, tıpta uzmanlık, tıp öğrencisi, kişilik tipi