Okul Öncesi Piyano Metotlarının Erken Çocukluk Dönemi Gelişim Basamakları Açısından İncelenmesi


Creative Commons License

Ertem A., Tecimer B.

Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, cilt.27, sa.47, ss.338-361, 2021 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırma okul öncesi piyano metotlarının erken çocukluk dönemi gelişim basamakları açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmadaki amaç, seçilen metotların belirlenen görsel, teknik, müzikal, teorik ve gelişimsel özelliklere ne kadar uyduğunu belirlemektir. Araştırmacı tarafından seçilen okul öncesi piyano metotları doküman inceleme yöntemiyle değerlendirilmiştir. Görsel, teknik, müzikal, teorik ve gelişimsel yönden metotları incelemek amacıyla hazırlanan inceleme kriterleri uzman görüşüne sunulmuş ve yeniden düzenlenerek son halini almıştır. Seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen Jane Smisor Bastien, Lisa Bastien ve Lori Bastien’a ait Bastiens’ Invitation to Music, Nancy Faber ve Randall Faber’ın My First Piano Adventure, Nail Yavuzoğlu’nun Okul Öncesi Piyano Eğitimi, Yalçın İman’ın Okul Öncesi Çocuklar İçin Piyano Metodu inceleme kriterleri doğrultusunda piyano alanında uzman beş kişi tarafından incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Uzmanların verdikleri cevaplar doğrultusunda elde edilen veriler frekans ve yüzde sayıları ile tablolar halinde sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda, incelenen okul öncesi piyano metotları arasında eksiksiz, her anlamda çok iyi hazırlanmış, mükemmel bir metodun olmadığı görülmüştür. İncelenen metotlardan İman’ın metodu dışındaki metotların okul öncesi döneme daha uygun planlanmış olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada incelenen metotların bazı eksiklikleri olmasına rağmen okul öncesi piyano eğitiminde kullanılmaları uygun bulunmuş ve önerilmiştir.

Anahtar Kelimeler

Piyano EğitimiOkul Öncesi Piyano EğitimiOkul Öncesi Piyano MetotlarıErken Çocukluk Gelişim Basamakları