Metrikler
Eğitim Bilgileri
2012 - 2023
2012 - 2023Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Yüksek Lisans
Lightlike(null) koni üzerinde eğriler ve karakterizasyonları
Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli)
Makaleler
Tümü (4)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (3)
2022
20221. Conceptions of Zero Among Students with and without Learning Disabilities
GÜVEN AKDENİZ D., YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING , 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20222. Zero in Arithmetic Operations: A Comparison of Students with Learning Disabilities vs. Non-learning Disabilities
GÜVEN AKDENİZ D., YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.
Journal of Pedagogical Research , 2022 (Hakemli Dergi)
2016
20163. Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının konik kavramı bağlamında konu alan bilgilerinin pedagojik alan bilgileri üzerine yansımaları
YAKICI TOPBAŞ E. S., YAZGAN SAĞ G., ARGÜN Z.
Route Education and Social Science Journal , cilt.3, sa.3, ss.120-143, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20164. Darboux Frame of a Curve Lying on a LightlikeSurface
YAKICI TOPBAŞ E. S., GÖK İ., EKMEKCİ F. N., YAYLI Y.
MATHEMATICAL SCIENCES AND APPLICATIONS E-NOTES , cilt.4, sa.2, ss.121-130, 2016 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Matematik Öğretmen Adaylarının Polinom Kavramı Bağlamında Matematiksel İlişkilendirmeye Dair Farkındalıklarının İncelenmesi
YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel İletişime Dair Farkındalıklarının İncelenmesi
YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.
X. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2018
20183. Problem Çözme Sürecinde Öğretmen Yeterliklerinin İncelenmesi: Tetikleyici Soru Sorma Becerisi Bağlamı
YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., ARGÜN Z.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. Dikkat Etme Becerisinin Video Analizleri Aracılığıyla İncelenmesi: Kıdemli Bir Maematik Öğretmeni Durumu
YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., ARGÜN Z.
ERPA International Congresses on Education 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. THE VALUES OF MATHEMATICS TEACHERS REGARDING STUDENTS’ THINKING: THE PERSPECTIVE OF PAYING ATTENTION
YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., DEDE Y.
III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Matematik Öğretmen Adaylarının Video Analizleri Bağlamında Farkındalıklarının İncelenmesi
YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.
Vth International Eurasian Educational Research Congress (ejercongress), 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE SAYI OLARAK SIFIR
YAKICI TOPBAŞ E. S., GÜVEN N. D., ARGÜN Z.
III. Ines International Education and SocialScience Congress, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Examination of Teacher Competencies in Inclusive Math Class: What and how do teachers notice?
AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.
27th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Examination of decision-making skill in the context of critical situations
Aktas F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.
ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, cilt.48, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. Unpacking concept definition: The case of prospective mathematics teachers
YAKICI TOPBAŞ E. S., YAZGAN SAĞ G., ARGÜN Z.
5th International Conference on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Prompting in the Problem-Solving Process: The Context of Metacognitive Strategies
YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N.
The 19th Conference On Problem Solving İn Mathematics Education, Promath 2017, Budapest, Macaristan, 30 Ağustos - 01 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Cognitive-Metacognitive Process Through Mathematical Problem Solving in A Small Group: Dynamic Geometry Systems or Paper-pencil Environments?
AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S.
The 19th Conference On Problem Solving İn Mathematics Education, Promath 2017, Budapest, Macaristan, 30 Ağustos - 01 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Proof Evaluation: Mathematicians and Prospective Mathematics Teachers’ Perspectives
YAKICI TOPBAŞ E. S., EMRE AKDOĞAN E., AKTAŞ F. N., YAZGAN SAĞ G., ARGÜN Z.
6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications-IECMSA, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. The concept of zero: A comparison of students with learning disability vs non-learning disability
GÜVEN N. D., YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.
International Eurasian Conference on Mathematical sciences and applications, 15 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. An Examination of Values: Elementary mathematics Teacher Noticing Perspective
AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.
The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transition, Cracow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Mathematics Teachers’ Noticing of Students’ Thinking: The Context of Value
YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., DEDE Y.
The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, Krakow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. What makes a proof, convincing proof?
AKTAŞ F. N., YAZGAN SAĞ G., YAKICI TOPBAŞ E. S., EMRE AKDOĞAN E., ARGÜN Z.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), KUŞADASI, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201618. Reflections of Prospective Secondary Mathematics Teachers Subject Matter Knowledge on Pedagogical Content Knowledge The context of Conics
YAKICI TOPBAŞ E. S., YAZGAN SAĞ G., ARGÜN Z.
XVIII Congress AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Is This Mathematical Proof Convincing or Not
AKTAŞ F. N., YAZGAN SAĞ G., YAKICI TOPBAŞ E. S., EMRE AKDOĞAN E., ARGÜN Z.
XVIII Congress AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. The Elementary Mathematics Teachers’ Values UnderlyingTeacher Noticing: The Context of Polygons
AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.
Values and Valuing in Mathematics Education, Clarkson Philip, Seah Wee Tiong, Pang JeongSuk, Editör, Springer, ss.209-222, 2019
2019
20192. Dönüşüm Geometrisi
YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., ARGÜN Z.
Matematik Öğretiminin Temelleri, Doç. Dr. Güney Hacıömeroğlu, Prof. Dr. Kamuran Tarım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.215-300, 2019