Arş. Gör. Dr. ESRA SELCEN YAKICI TOPBAŞ


Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Matematik Eğitimi

Metrikler

Yayın

26

Yayın (WoS)

1

Atıf (Diğer Toplam)

4

Açık Erişim

1

Eğitim Bilgileri

2012 - 2023

2012 - 2023

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

Ankara Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Yüksek Lisans

Lightlike(null) koni üzerinde eğriler ve karakterizasyonları

Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli)

Makaleler

Tümü (4)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

2. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel İletişime Dair Farkındalıklarının İncelenmesi

YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.

X. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2018

2018

3. Problem Çözme Sürecinde Öğretmen Yeterliklerinin İncelenmesi: Tetikleyici Soru Sorma Becerisi Bağlamı

YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., ARGÜN Z.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Dikkat Etme Becerisinin Video Analizleri Aracılığıyla İncelenmesi: Kıdemli Bir Maematik Öğretmeni Durumu

YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., ARGÜN Z.

ERPA International Congresses on Education 2018, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. THE VALUES OF MATHEMATICS TEACHERS REGARDING STUDENTS’ THINKING: THE PERSPECTIVE OF PAYING ATTENTION

YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., DEDE Y.

III. Uluslararası Değerler Eğitimi Kongresi, Zonguldak, Türkiye, 5 - 06 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Matematik Öğretmen Adaylarının Video Analizleri Bağlamında Farkındalıklarının İncelenmesi

YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.

Vth International Eurasian Educational Research Congress (ejercongress), 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE SAYI OLARAK SIFIR

YAKICI TOPBAŞ E. S., GÜVEN N. D., ARGÜN Z.

III. Ines International Education and SocialScience Congress, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Examination of Teacher Competencies in Inclusive Math Class: What and how do teachers notice?

AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.

27th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Examination of decision-making skill in the context of critical situations

Aktas F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.

ERPA International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, cilt.48, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

2017

2017

10. Unpacking concept definition: The case of prospective mathematics teachers

YAKICI TOPBAŞ E. S., YAZGAN SAĞ G., ARGÜN Z.

5th International Conference on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Prompting in the Problem-Solving Process: The Context of Metacognitive Strategies

YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N.

The 19th Conference On Problem Solving İn Mathematics Education, Promath 2017, Budapest, Macaristan, 30 Ağustos - 01 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Cognitive-Metacognitive Process Through Mathematical Problem Solving in A Small Group: Dynamic Geometry Systems or Paper-pencil Environments?

AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S.

The 19th Conference On Problem Solving İn Mathematics Education, Promath 2017, Budapest, Macaristan, 30 Ağustos - 01 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Proof Evaluation: Mathematicians and Prospective Mathematics Teachers’ Perspectives

YAKICI TOPBAŞ E. S., EMRE AKDOĞAN E., AKTAŞ F. N., YAZGAN SAĞ G., ARGÜN Z.

6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications-IECMSA, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. The concept of zero: A comparison of students with learning disability vs non-learning disability

GÜVEN N. D., YAKICI TOPBAŞ E. S., ARGÜN Z.

International Eurasian Conference on Mathematical sciences and applications, 15 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. An Examination of Values: Elementary mathematics Teacher Noticing Perspective

AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.

The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transition, Cracow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Mathematics Teachers’ Noticing of Students’ Thinking: The Context of Value

YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., DEDE Y.

The 3rd Interdisciplinary Scientific Conference Mathematical Transgressions, Krakow, Polonya, 18 - 23 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. What makes a proof, convincing proof?

AKTAŞ F. N., YAZGAN SAĞ G., YAKICI TOPBAŞ E. S., EMRE AKDOĞAN E., ARGÜN Z.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), KUŞADASI, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Is This Mathematical Proof Convincing or Not

AKTAŞ F. N., YAZGAN SAĞ G., YAKICI TOPBAŞ E. S., EMRE AKDOĞAN E., ARGÜN Z.

XVIII Congress AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2019

2019

1. The Elementary Mathematics Teachers’ Values UnderlyingTeacher Noticing: The Context of Polygons

AKTAŞ F. N., YAKICI TOPBAŞ E. S., DEDE Y.

Values and Valuing in Mathematics Education, Clarkson Philip, Seah Wee Tiong, Pang JeongSuk, Editör, Springer, ss.209-222, 2019

2019

2019

2. Dönüşüm Geometrisi

YAKICI TOPBAŞ E. S., AKTAŞ F. N., ARGÜN Z.

Matematik Öğretiminin Temelleri, Doç. Dr. Güney Hacıömeroğlu, Prof. Dr. Kamuran Tarım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.215-300, 2019