3.Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi (ICHUS), 13 - 15 Kasım 2020, ss.4-5, Ankara, Türkiye, 13 Kasım 2020
Bu
çalışmanın amacı, üniversite
öğrencilerinin otantikliklerinin demografik değişkenlere göre incelemektir. İnsanlar otantik
olmaya ve otantiklikten kaçınmaya güçlü bir şekilde eğilimlilerdir. Dahası
birçok terapötik yaklaşım insanların otantik olmalarına yardım etmeyi amaçlar.
Bu nedenle, araştırmacıların sadece otantikliğin merkezinde yer alan faktörleri
tanımlamakla kalmayıp, otantikliği durumsal perspektiften ele alarak farklı
değişkenlerle ilişkilerinin incelemesinin önemli olduğu düşünülmektedir.
Bireyler (özellikle 18-25 yaş arası) bir dizi yeni yaşantılar deneyimler ve
bununla bağlantılı olarak akıl yürütme becerilerindeki karmaşıklar artar. Bu
sebeple bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin otantikliklerinin çeşitli
demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu 374
kadın (%82.2) ve 79 erkek (%17.8) olmak üzere toplam 443 üniversite
öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Otantiklik Ölçeği
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t
testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve korelasyon analizi yöntemleri
kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin
otantikliği ile durumluk otantiklikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı
bir ilişki bulunamamıştır. Ancak üniversite öğrencilerinin otantikliklerinin
bir kültürel ve sanatsal faaliyete emek verme, günlük işlerden keyif alma, bir
kulübe ya da öğrenci topluluğuna üye olma durumu ve cinsiyet arasında
istatistiksel olarak anlamlı farklılaşmalar bulunmuştur. Elde edilen
bulgular yapılan önceki araştırmalar ışığında tartışılmış ve çalışmanın sonunda
bulgulara dayalı önerilerde bulunulmuştur.