Üniversite Öğrencilerinin Otantikliklerinin Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi


TEKİN S., YÜKSEL G.

3.Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi (ICHUS), 13 - 15 Kasım 2020, ss.4-5, Ankara, Türkiye, 13 Kasım 2020

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin otantikliklerinin demografik değişkenlere göre incelemektir. İnsanlar otantik olmaya ve otantiklikten kaçınmaya güçlü bir şekilde eğilimlilerdir. Dahası birçok terapötik yaklaşım insanların otantik olmalarına yardım etmeyi amaçlar. Bu nedenle, araştırmacıların sadece otantikliğin merkezinde yer alan faktörleri tanımlamakla kalmayıp, otantikliği durumsal perspektiften ele alarak farklı değişkenlerle ilişkilerinin incelemesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bireyler (özellikle 18-25 yaş arası) bir dizi yeni yaşantılar deneyimler ve bununla bağlantılı olarak akıl yürütme becerilerindeki karmaşıklar artar. Bu sebeple bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin otantikliklerinin çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu 374 kadın (%82.2) ve 79 erkek (%17.8) olmak üzere toplam 443 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Otantiklik Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve korelasyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin otantikliği ile durumluk otantiklikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ancak üniversite öğrencilerinin otantikliklerinin bir kültürel ve sanatsal faaliyete emek verme, günlük işlerden keyif alma, bir kulübe ya da öğrenci topluluğuna üye olma durumu ve cinsiyet arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılaşmalar bulunmuştur.  Elde edilen bulgular yapılan önceki araştırmalar ışığında tartışılmış ve çalışmanın sonunda bulgulara dayalı önerilerde bulunulmuştur.