Futbol Taraftarlarının Marka Sadakati ile Kulüp İmajı Algılarının İncelenmesi


Creative Commons License

Kural S., Eraslan A.

Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, cilt.6, sa.1, ss.91-102, 2023 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.38021/asbid.1192607
  • Dergi Adı: Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.91-102
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çalışmanın amacı, futbol taraftarlarının marka sadakati ile kulüp imajı algılarının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 126 MKE Ankaragücü Spor Kulübü taraftarı ve 105 Gençlerbirliği Spor Kulübü taraftarı olmak üzere toplamda 231 kişi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, nicel araştırma tekniklerinden, çalışmanın genel amacı ile tutarlı olan korelasyonel (ilişkisel) araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak “Marka Sadakati Ölçeği” ve “Kulüp İmajı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikli olarak veri türü gözetilerek tanımlayıcı istatistikleri hesaplanmıştır. Daha sonra, elde edilen verilere ilişkin ölçeklerin Cronbah’s Alpha iç tutarlık analizi, regresyon analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise, futbol taraftarlarının gösterdiği marka sadakatinin kulüp imajına etkisinin olduğu; bu etkinin yordayıcı değişkenlerinin ise marka davranışı ve marka tatmini olduğu belirlenmiştir. 

The aim of the study is to examine the brand loyalty and club image perceptions of football fans. The study group of the research consists of 231 people in total, 126 of which are MKE Ankaragücü Sport Club supporters and 105 Gençlerbirliği Sport Club supporters. In this context, in this quantitative study, the correlational research model, which is consistent with the general purpose of the study, was used. In the research, “Brand Loyalty Scale” and Club Image Scale” were used as data collection tools. In the analysis of the data, descriptive statistics were calculated primarily by considering the data type. Cronbach Alpha internal consistency analysis, regression analysis and correlation analysis of the scales related to the obtained data were used. As a result of the research, it was found that the brand loyalty of football fans has an effect on the image of the club; It is seen that the predictive variables of this effect are caused by brand behavior and brand satisfaction.