Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, cilt.6, sa.1, ss.91-102, 2023 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın amacı, futbol taraftarlarının marka sadakati ile kulüp imajı algılarının
incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 126 MKE Ankaragücü Spor Kulübü
taraftarı ve 105 Gençlerbirliği Spor Kulübü taraftarı olmak üzere toplamda 231 kişi
oluşturmaktadır. Bu çalışmada, nicel araştırma tekniklerinden, çalışmanın genel amacı
ile tutarlı olan korelasyonel (ilişkisel) araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada,
veri toplama aracı olarak “Marka Sadakati Ölçeği” ve “Kulüp İmajı Ölçeği”
kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikli olarak veri türü gözetilerek tanımlayıcı
istatistikleri hesaplanmıştır. Daha sonra, elde edilen verilere ilişkin ölçeklerin
Cronbah’s Alpha iç tutarlık analizi, regresyon analizi ve korelasyon analizi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise, futbol taraftarlarının gösterdiği marka
sadakatinin kulüp imajına etkisinin olduğu; bu etkinin yordayıcı değişkenlerinin ise
marka davranışı ve marka tatmini olduğu belirlenmiştir.
The aim of the study is to examine the brand loyalty and club image perceptions of
football fans. The study group of the research consists of 231 people in total, 126 of
which are MKE Ankaragücü Sport Club supporters and 105 Gençlerbirliği Sport Club
supporters. In this context, in this quantitative study, the correlational research model,
which is consistent with the general purpose of the study, was used. In the research,
“Brand Loyalty Scale” and Club Image Scale” were used as data collection tools. In
the analysis of the data, descriptive statistics were calculated primarily by considering
the data type. Cronbach Alpha internal consistency analysis, regression analysis and
correlation analysis of the scales related to the obtained data were used. As a result of
the research, it was found that the brand loyalty of football fans has an effect on the
image of the club; It is seen that the predictive variables of this effect are caused by
brand behavior and brand satisfaction.