Bu araştırmada, müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin seskayıt ve düzenleme programlarının öğretim materyali geliştirmearacı olarak kullanılmasına yönelik görüşlerinin incelenmesiamaçlanmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada,araştırmacılar tarafından geliştirilen “ses kayıt ve düzenlemeprogramlarının öğretim materyali geliştirme aracı olarakkullanılması” ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Ölçekle ilgili geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları yapıldıktansonra 282 müzik eğitimi anabilim dalı öğrencisine ölçeğinuygulaması yapılmıştır. Araştırma sonucunda: müziköğretmenliği bölümü öğrencilerinin ses kayıt ve düzenlemeprogramlarının öğretim materyali geliştirme aracı olarakkullanılmasına yönelik görüşlerinin olumlu yönde olduğu;cinsiyet değişkenine göre görüşlerde bir farklılık oluşmadığı; sınıfdüzeyi değişkenine göre yapılan incelemede dördüncü ve üçüncüsınıflara devam eden öğrencilerin, ikinci ve birinci sınıflaradevam eden öğrencilere göre daha olumlu bir görüşe sahipoldukları; bireysel çalgı türü değişkenine göre yapılan incelemedeBatı Müziği enstrümanı çalan öğrencilerin, Türk Müziğienstrümanı çalan öğrencilere göre daha olumlu bir görüşe sahipoldukları; en sevdikleri müzik türü değişkenine göre yapılanincelemede Popüler Müziği en sevdiği müzik türü olarak belirtenöğrencilerin, diğer müzik türlerine göre daha olumlu bir görüşiçinde oldukları sonuçlarına varılmıştır.
The aim of this research is to examine and analyze the ideas of music teacher candidates for the use of digital audio workstation software as a tool for developing teaching material. In this research on the screening model, “the use of digital audio workstation software as a tool for developing teaching material" as a scale was used as a data collection tool which is developed by the researchers. After the studies of validity and reliability were performed, a questionnaire application was applied to 282 music teacher candidates. As a result of the research, it was found that the views of music teacher candidates on the use of digital audio workstation software as a tool for developing teaching material are positive; the views do not vary according to the gender factor; fourth and third grade students in the examination according to the class levels have a more positive judgment than the second and first grade students; the students who played the Western Music instrument in the examinations made according to the types of the individual instruments have a more positive judgment than the students who played the Turkish Music instruments; the students who stated that Popular Music as their favorite music genre according to the most popular music genres are in a more positive view than the other music genres.