Premium e-Journal of Social Sciences, cilt.8, sa.43, ss.794-803, 2024 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlik uygulaması dersi, öğretmen adaylarının hizmet öncesinde mesleğe yönelik beceri ve deneyim kazanmaları için önemlibir fırsattır. Öğretmen eğitiminin uygulama sürecinin doğru işleyip işlemediğini öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin tutumları ve değerlendirmeleri ortaya koyabilmektedir. Bu durum, sürecin niteliği ve işlerliği açısından önemlidir. Sosyal bilgiler ve tarih öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin tutumlarını ve değerlendirmelerini sorgulamak için gerçekleştirilen çalışma, 2021-2023 eğitim-öğretim yılları içinde İç Anadolu Bölgesi‟nde yer alan bir üniversitede eğitim gören 102 sosyal bilgiler ve tarih öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, nicel ve nitel yöntemin birlikte kullanıldığı karma yöntem çalışmasıdır. Araştırmanın nicel kısmında betimsel tarama, nitel kısmında ise olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verilerinin analizlerinde SPSS programı kullanılmış; frekans, yüzde ve aritmetik ortalama ve t testi değerleri hesaplanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; sosyal bilgiler ve tarih öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin tutumları orta üstü olarak ölçülmüş ve adayların derse ilişkin olumlu tutum geliştirdiği tespit edilmiştir. Cinsiyet ve bölüm değişkenine yönelik yapılan ölçümlerde sosyal bilgiler ve tarih öğretmen adayları arasında cinsiyet ve bölüm açısından anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Öğretmen adaylarının derse ilişkin değerlendirmeleri ise dört kategoride ayrıntılı olarak verilmiştir.