Points de Vue des Enseignants sur la Pédagogie Différenciée : Exemple de l’École Supérieure des Langues Étrangères de l'Université Gazi


Creative Commons License

Özbek Ö., Alpar M.

Türkiye'de Yabancı Dil Öğretimi, Gönül Karasu İnci Aras Gizem Köşker, Editör, Dorlion Yayınları, Ankara, ss.345-378, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Dorlion Yayınları
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.345-378
  • Editörler: Gönül Karasu İnci Aras Gizem Köşker, Editör
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada, farklı ihtiyaçlara sahip öğrenenlerin heterojenliğine dayanan farklılaştırılmış öğretim ele alınmaktadır. Öğrenenler; ihtiyaçları, ilgi alanları, yaşları, öğrenme stilleri, dili edinme stratejileri vb. açısından birbirlerinden farklılaştıkları için, yabancı dil öğretiminde hem öğretim yöntemlerinin hem de öğretim materyallerinin farklılaştırılması gerekmektedir. Bu sayede sınıftaki tüm öğrencilerin dikkatinin çekilmesi mümkün olabilecektir. Çalışma kapsamında, bu modele ilişkin deneyimlerini ve ilgi alanlarını belirlemek amacıyla Gazi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu öğretim elemanlarıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonunda, elde edilen veriler MAXQDA yazılımı aracılığıyla nitel olarak analiz edilmiş; bu yazılım sayesinde kodlar, kodların frekansları belirlenmiş ve sonuçlar görselleştirilmiştir.

Dans le domaine de l’enseignement/apprentissage des langues étrangères, de nouveaux termes et modèles s’ajoutent actuellement l’un à l’autre. Dans cet article, il s’agit d’un de ces modèles, intitulé la pédagogie différenciée qui repose sur l’hétérogénéité des apprenants. Comme ceux-ci se distinguent l’un de l’autre en ce qui concerne leurs besoins, leurs intérêts, leurs âges, leur styles d’apprentissage, leurs stratégies d’appropriation etc. ; il faudrait alors différencier les façons d’enseigner la langue étrangère et les matériaux didactiques afin de pouvoir attirer l’attention de tous les étudiants en classe. Dans le cadre de notre travail, il faut indiquer que nous avons interrogé les enseignants de l’École Supérieure des Langues Étrangères de l’Université Gazi dans le but de déterminer leurs expériences et leurs intérêts concernant ce modèle. À la fin de ce travail, nous avons effectué une analyse qualitative des données à l’aide du logiciel MAXQDA qui nous a permis de mettre en lumière les codes, les fréquences des codes et aussi de schématiser les résultats obtenus.