Analyzing of “My First Piano Adventure” Method in the Context of Visual, Technical, Theoretical and Musical Expression


Creative Commons License

Ertem A., Tecimer B.

International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 18 - 20 Temmuz 2018

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Paris
  • Basıldığı Ülke: Fransa
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Piyano eğitimine başlangıç aşaması kadar piyano eğitimine hazırlık dönemi de özellikle erken yaş çocukluk döneminde önemli bir yere sahiptir. Erken yaş dönemi için yazılmış ve piyano eğitimine hazırlık olması hedeflenen metotlar piyano eğitimcileri tarafından yazılmaya başlanmıştır. Bu dönemde kullanılan metotlar küçük yaş çocukların gelişimi için önemli olduğu kadar ortalama yaş piyano eğitimine hazır bulunuşluk sağlamak açısından da önemlidir. Buradan yola çıkılarak bu çalışmada erken yaş piyano eğitimini hedefleyen My First Piano Adventure (Faber ve Faber, 2006) - Lesson Book A, Lesson Book B, Lesson Book C metotlarının görsel, teknik, teorik ve müzikal yönden incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmacı tarafından görsel, teknik, teorik ve müzikal yönden metotları incelemek amacıyla hazırlanan inceleme kriterleri uzman görüşüne sunulmuştur ve yeniden düzenlenerek son halini almıştır. İlgili metotlardan elde edilen verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmaktadır. Belirlenen kriterler doğrultusunda incelenen metotlar araştırmacı tarafından yapılan tablo yardımı ile sunulacaktır. Araştırmanın veri analizleri devam ettiği için bulgu ve sonuçlar ilerideki süreçte paylaşılacaktır.

Abstract: The primer level of piano training is very important for all ages of children. These methods are generally written to answer the demand for a course of study designed espcially for students who are 3 and up years. It seems important for the further stages of piano education how these methods prepare to students. Based on this idea, selected primary level piano methods will be analyzed. For this study, My First Piano Adventure (Faber and Faber, 2006) – Lesson Book A, Lesson Book B, Lesson Book C were chosen. This study is a qualitative research. The purpose of this research is analyze the methods in terms of visual, technical, theoretical and musical expression. The data collected will be analyzed by descriptive analysis. The data will be presented in tables. Since the research is on the analysis process, the findings and results will be presented later on.