JOURNAL OF TURKISH STUDIES, cilt.8, sa.6, ss.707-715, 2013 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel
Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı keman
öğrencilerinin aldıkları keman eğitiminde karşılaştıkları sorunları ve
sorunları çözmede izledikleri yolları tespit etmeyi amaçlamaktadır.
Araştırma, taşıdığı amaç ve bu amaca uygun olarak toplanan verilerin
niteliği açısından durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır.
Araştırma için konuyla ilgili kaynaklar taranmış ve Gazi Üniversitesi
Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi
Anabilim Dalı’nda 2011-2012 eğitim öğretim yılında lisans öğrenimi
gören 87 keman öğrencisine aldıkları keman eğitiminde ne gibi
sorunlarla karşılaştıkları ve bu sorunları çözmede izledikleri yolları
belirlemek amacıyla anket uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen
veriler tablolar halinde verilerek yorumları yapılmıştır. Veriler ışığında,
kemana küçük yaşta başlamamış olmak, günlük bireysel keman
çalışmalarına yeterli zaman ayıramamak ve ders saatinin yetersizliği
öğrencilerin karşılaştığı en önemli üç sorun olarak görülmektedir.
Alıştırma, etüt, eser vb. öğretim materyallerini çalışırken karşılaştıkları
en önemli üç sorun ise yay kullanım alanına, yay tekniklerinin
kullanımına ve çift ses çalmaya ilişkin sorunlardır. Öğrencilerin büyük
bir çoğunluğunun alıştırma, etüt, eser vb. öğretim materyallerini
çalışırken karşılaştıkları sorunları çözmede baştan sona çalmak yerine
parça parça çalıştıkları, ders öğretim elemanından yardım aldıkları ve
yardım aldıkları kişi veya kişilerin 68.96 oranla sorunlarına çözüm
buldukları dikkati çekmektedir.
Anahtar Kelimeler: Müzik, müzik eğitimi, keman eğitimi.
This research, aims to determine problems encountered by violin
students from Gazi University Faculty of Education Department of
Education of Fine Arts Department of Music Education in the course of
violin education and methods to be followed to solve these problems.
This research is a descriptive work in terms of its aim and quality of the
data collected in accordance with this aim. Resources that are relevant
to this topic have been reviewed and 87 undergraduate violin students
pursuing their education in Gazi University Faculty of Education
Department of Fine Arts Department of Music Education in academic
year 2011-12 have been surveyed in an effort to designate what kind of
problems they encounter during their violin education and methods
they follow to cope with them. The data acquired as results of the
survey are presented and contrued in the form of charts. In
consideration of the data, not to begin to start playing violin in an early
age, not to allocate enough time for daily individual violin practice and
inadequacy of course hours are seen as three most important problems.
Three most important problems they experience while learning teaching
methods such as practices, etudes, works of art, etc. are the ones
associated with the use of bow, bowing techniques and double stop. It is
pointed out that a clear majority of students play the musical pieces in
parts, not throughly and receive help from their instructors in order to
solve the problems they encounter when they study teaching methods
such as practices, etudes, works of art, etc. and instructor/s they
receive help from find/s solution to their problems at the rate of 68.96.
Key Words: Music, music education, violin education.