Çocuk edebiyatı ürünleri yalnızca çocukların gelişimsel süreçlerini desteklemek için değil, farklı amaçlarla yetişkin eğitimi programlarında da kullanılmaktadır. Kimi yetişkinlerse çocuk kitaplarını bir program dâhilinde olmaksızın, kendi ilgi ve isteği doğrultusunda okumaktadır. Kendi ilgi ve isteğiyle çocuk kitapları okuyan yetişkinlerin bu kitapları kimin için okudukları ve kitapların kendilerine katkıları konusundaki görüşleri bilinmeye değer bir konudur. Bu araştırmanın temel amacı, yetişkinlerin yetişkinlik döneminde gönüllü olarak okudukları çocuk edebiyatı ürünlerini kimin için okudukları ve bu kitapların kendilerine katkıları konusundaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma, temel nitel araştırma yaklaşımına göre desenlemiştir. Araştırmanın çalışma grubu, kendi ilgi ve isteği doğrultusunda çocuk edebiyatı ürünleri okuyan gönüllü 221 yetişkindir. Grup, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Veriler, içinde araştırmanın amacına uygun soruların yer aldığı bir form aracılığıyla çevrimiçi ortamda toplanmış; ayrıca beş gönüllü yetişkinle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik çözümlemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda yetişkinler sırasıyla en çok kendileri, çocukları, öğrencileri, akrabaları, arkadaşlarının çocukları ve yakınları için çocuk kitapları okuduklarını; bu kitapların “çocuğu anlama ve çocukla iletişim kurma”, “kendini tanıma ve anlama”, “kendini geliştirme” ve “öznel iyi oluş halini artırma” konusunda kendilerine katkı sağladığını belirtmişlerdir.
Children's literature is used not only to support children's developmental processes but also in adult education programs for different purposes. Adults who read such books in line with their interests and wishes, without being part of any program, are worth knowing about who they read the books for and their thoughts about the contribution of the books to them. This study aims to reveal the opinions of adults about the children's literature products they read in adulthood, for whom they read, and their contributions to themselves. The research was designed according to the basic qualitative research approach. The research study group consists of 221 volunteer adults who read children's literature products in line with their interests. The group was determined by criterion sampling, one of the purposive sampling methods. The data were collected online via a form containing questions suitable for the purpose of the research. In addition, semi-structured interviews were conducted with five volunteer adults. The content analysis method was used to analyze the data. As a result of the study, adults mostly read children's books for themselves, their children, students, relatives, and friends' children; these books stated that it contributed to understanding and communicating with the child, self-knowledge and understanding, self-development, and increasing subjective well-being.