Jelen B., Kitirci B., Altıntaş D., Sivri Özkaradiğin B.
IDIL SANAT VE DIL DERGISI, cilt.115, sa.3, ss.355-368, 2024 (Hakemli Dergi)
-
Yayın Türü:
Makale / Tam Makale
-
Cilt numarası:
115
Sayı:
3
-
Basım Tarihi:
2024
-
Doi Numarası:
10.7816/idil-13-115-05
-
Dergi Adı:
IDIL SANAT VE DIL DERGISI
-
Derginin Tarandığı İndeksler:
Central & Eastern European Academic Source (CEEAS), Linguistic Bibliography, MLA - Modern Language Association Database
-
Sayfa Sayıları:
ss.355-368
-
Açık Arşiv Koleksiyonu:
AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
-
Gazi Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
ÖZ
Başlangıç piyano öğretim sürecinin en önemli materyali olan başlangıç piyano metotları belirli yaş grubuna yönelik olarak
planlı, sistematik ve aşamalı olarak hazırlanmış piyano için nota kitaplarıdır. Bu kitapların eğitimciler tarafından tanınması ve
öğrencinin ihtiyacına uygun metod seçimi piyano eğitiminin kilit noktalarındandır. Literatür incelendiğinde çocuklar için
başlangıç piyano metotlarına ilişkin sınırlı sayıda çalışmaya rastlanmıştır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı çocuklar için
başlangıç piyano metotlarda bulunması beklenen özellikleri belirlemek ve bu özelliklerin öğretmenler tarafından sıklıkla
kullanılan güncel metotlardaki mevcudiyet durumunu ortaya koymaktır. Uzman görüşleri doğrultusunda başlangıç piyano
metotlarda bulunması beklenen özellikler Temel Eğitim Konuları, Öğretim Yöntemi ve Destekleyici Materyaller, Teknik,
Teorik bilgiler ve İşitsel ve Ritmik Gelişim olmak üzere 6 ana başlık atlında gruplanmış olup toplam 24 madde olarak
belirlenmiştir. Bu araştırma, nitel bir araştırma olup verilerin toplanmasında doküman analizi, elde edilen veriler içerik analizi
yöntemi ile yorumlanmıştır. Araştırma kapsamını oluşturan metotlardan elde edilen verilerin analizi için, içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda incelenen metotların belirlenen ana başlıklara yönelik özellikle temel eğitim
konuları destekleyici materyaller ve teknik başlıklarına yönelik zengin içeriğe sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Bu çalışmada
uygulanan altı aşamalı yaklaşımdan faydalanarak farklı metot kitapların incelenmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Piyano, piyano eğitimi, öğrenci, başlangıç piyano metotları, müzik eğitimi