OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, cilt.15, sa.23, ss.1885-1919, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan fen eğitiminin içeriği konusunda öğretmen
görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte okul öncesi dönemde fen eğitimi
uygulamaları konusunda mevcut durum belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
Sivas il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokulların anasınıfları ve bağımsız
anaokulları ile Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı gündüz bakımevlerinde 36-72 aylık
çocuklarla çalışan 150 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacına ulaşabilmek için ‘Okul Öncesi
Dönemde Fen Eğitiminin İçeriğine İlişkin Öğretmen Görüşleri Görüşme Formu’ geliştirilmiştir.
Toplanan veriler içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Verilere ilişkin betimsel istatistikler yapılmış;
maddelerin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin %78.9’u
fen eğitimi standartlarının olması konusunda olumlu görüşe sahipken %7.5’i standartların olmaması
gerektiğini bildirmiştir. Olumlu görüş belirten öğretmenler eğitim programında ‘fen eğitimi içerik
standartlarının’ yer almasının çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun etkinliklerin planlanmasını
ve fen eğitimin kademeli olarak ilerlemesini sağlayarak çocuklara farklı içeriklerle ilgili öğrenme
yaşantıları oluşturacağını ifade ederken; olumsuz görüşe sahip öğretmenlerin eğitim programı,
uygulama, eğitim ortamının düzenlenmesi noktasında standartlarla ilgili kaygıları olduğu
görülmektedir.