Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Çevrim İçi İşbirlikçi Araçlar


Sarıgül K.

International Congress of Academic Research and Practice, Konya, Türkiye, 21 - 23 Haziran 2021, ss.31

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.31
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dil öğreniminde ve öğretiminde etkileşim öğrenmenin en önemli parçasıdır. Gerek fiziksel ortamlarda gerek sanal sınıflarda çeşitli araçları kullanarak öğrencilerle etkileşime geçmek ve öğrenciler arasındaki etkileşimi artırmak, işbirlikli öğrenme yöntemini kullanmak; dil öğretimine, özellikle de öğrenilenlerin kalıcılığına önemli katkı sağlamaktadır. Ancak çevrim içi öğretimin arttığı bu dönemde öğretmenler, dil öğretiminin en önemli unsurlarından olan etkileşim konusunda çeşitli zorluklar yaşayabilmekte, fiziksel sınıflardaki kadar verimli bir etkileşim sürdürme konusunda zorlanabilmektedir. Bu nedenle öğretmen olarak öğrencilerle iletişimi sürdürmek, öğrencilerin birbirleriyle etkileşime geçmelerini sağlamak ve bu etkileşimi en üst düzeye çıkarmak amacıyla farklı araç ve yöntemlere ihtiyaç duyulmaktadır. Öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci arasındaki etkileşimi artıracak, etkileşimle birlikte öğrenmeye de katkı sağlayacak çeşitli çevrim içi işbirlikçi araçları bulunmaktadır. Bu çalışmada dil öğretiminde, özellikle de Türkçenin yabancı dil olarak çevrim içi öğretiminde kullanılabilecek olan; birlikte öğrenme, sosyal öğrenme, akran değerlendirmesi gibi yöntemlerin kullanılmasına imkân veren işbirlikçi web araçları ele alınacak; avantajlarına ve dezavantajlarına değinilerek kullanılabilirlik durumları değerlendirilecektir. Çalışmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır:

·        Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde işbirlikçi araçları kullanmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

·        Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hangi işbirlikçi araçlar kullanılabilir?

·        İşbirlikçi araçlar dil öğretiminde, özellikle de dil becerilerinin geliştirilmesinde öğretmenlere ve öğrencilere ne tür katkılar sağlar?