Dil Dergisi, cilt.166, sa.1, ss.43-52, 2015 (Hakemli Dergi)
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanında ana
ders materyali olarak kullanılan ders kitaplarının
modern ölçütler ışığında içerik ve şekil yönünden
taşıması gereken özellikler üzerine çalışılması
gereken hususlardandır. Ders kitapları, dil
öğretiminde temel kaynak görevi üstlendiği için
büyük bir öneme sahiptir. Öğretmenin ve öğrencinin
en sık başvurduğu kaynak olan ders kitapları bu
yüzden hatalardan arındırılmış olmalı ve hedef
kitleye dilin en güzel örneklerini sunmalıdır.
Oysa günümüzde hâlâ program eksikliğinin
bir yansıması olarak içerikte tutarsız, temel
ölçütlerden ve standartlardan uzak; sayfa düzeni
ve resimleme/görselleştirme bakımından çağın çok
gerisinde materyaller üretilmektedir. Bu sorunun
giderilebilmesi için alanda herkes tarafından kabul
görecek şekilde “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretim
Programı” hazırlanmalı ve hazırlanan bu program
geliştirilip son hali verildikten sonra yabancı dil
olarak Türkçe öğreten bütün kurumlar tarafından
uygulanmalıdır. Bu programa uygun materyaller
geliştirilerek eğitim çeşitliliği engellemeyen bir
standart yakalanmalıdır. Bu sayede kurumların
verdiği belgelerin akreditasyon derecesi yükseltilmiş
olacaktır. Bu birleşimin sağlanabilmesi için birinci
adım program geliştirme ise ikinci adım da ders
kitaplarının ve yardımcı materyallerinin belli
standartlara göre hazırlanmasıdır