A.Ü Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.36, pp.37-49, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalımada, kriz kavramının farklı kurumlar açısından ele alınmasının ortaya
çıkardıı farklılıktan hareketle ve alanyazından yararlanarak, okullar açısından kriz
kavramı ve temel özellikleri, krizlere etkili müdahale için okullarda gerçekletirilmesi
gereken hazırlık çalımaları üzerinde durulmutur. Çalımada Türkiye’de eitim
kurumlarında ortaya çıkan ve basına yansıyan örnekler aracılııyla da krize yol açan
nedenler üzerinde saptamalar yapılmıtır. Okul yönetimlerinin krizlere yönelik hazırlıklar
arasında bir krize müdahale takımı kurmak ve yetitirmek, müdahale planı hazırlamak ve
uygulamak için de hazırlıklı olmaları gerektii belirtilmitir. Bu hazırlıkların kurumlara
özgü boyutları olduu denli, genel ve tüm kurumlarca paylaabilecek ortak boyutları da
bulunmaktadır. Yine okulların krizlere müdahale planlaması ve uygulaması sırasında,
yerel, bölgesel ve ulusal düzeydeki planlama ve uygulamaları dikkate alan egüdümlü bir
çalıma göstermeleri de etkili bir kriz müdahalesi için zorunludur.