Pegem, Ankara, 2025
Tarih insanın kendisini bilmeye yarayan önemli bir bilimdir. Ancak
mevcut tarih eğitimimizde yerel tarih,
ulusal tarih ve dünya tarihi arasında denge olmaması, çağdaş tarihin eksikliği,
siyasi ve askeri tarihe aşırı vurgu, aynı konuların tekrarı ve farklı öğretim
yöntemlerinin kullanılmaması tek düzelik oluşturmuştur.
Bu
noktada karşılaştırmalı tarih eğitimi söz konusu sorunları ortadan
kaldırabilecek nitelikte olabilir. Dolayısıyla Karşılaştırmalı Tarih Eğitimi
adlı bu kitap; okuyucularda karşılaştırmalı tarih öğretiminin genel kazanımı
olan, eşzamanlı ya da farklı zamanlardaki olayların, olguların,
kurum ve kişilerin, fikirlerin kendi zamanındaki özgüllüğünü, özgünlüğünü ve
farklı zamanlarda farklı mekânlardaki etkilerini ortaya koymada yardımcı
olacaktır. Olgular, konular, kişiler
veya sebepler- sonuçlar ile ilgili karşılaştırmalar yaparak, onlar hakkında daha
analitik bir bakış açısıyla değerlendirme yapabilmek, konuyu farklı bakış
açılarıyla irdeleme, daha geniş bir vizyona sahip olma ve tarihi olayların sadece
siyasi ve askeri açıdan değil çok katmanlı bir şekilde ekonomik, kültürel,
coğrafi ve sosyal açılardan da incelenerek farklı boyutlarıyla değerlendirme imkânı sunar.
İşte
bu kitapta I. Dünya Savaşının Türkiye ve Azerbaycan’da ele alınışı
karşılaştırılarak okuyuculara bu imkan sunulmaya çalışılmıştır.