V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2011
Gazi Üniversitesi, Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Müzik Öğretmenliği lisansüstü programları incelendiği zaman,
bu programların müzik öğretmenliği lisans programlarını hedefleyemeyen bir
eğitim verdiği görülmektedir. Burada en çok dikkat çekilmesi gereken
nokta, bu programların müziğin alt
alanlarından sadece ‘müzik eğitimi’ alanı ile sınırlı olduğu ve ihtiyaç duyulan
diğer alt alanların program içinde yer almadığıdır. Müzik öğretmenliği lisans
programının can damarı olan alt alanlardan çalgı eğitimi, ses eğitimi, oda
müziği/orkestra yönetimi, koro yönetimi, müzik teorisi, müzik tarihi, müzik
eğitimi ve okul öncesi müzik eğitimi alanları bu programın dışında tutulmuştur.
Oysaki müzik öğretmenliği lisans eğitimi programlarında yer alan bu alt
dallara, lisansüstü programlarda ayrı uzmanlık alanları olarak yer verilmesi
gerekmektedir. Sonuç olarak her bir alanın ayrı program başlıkları olarak
sunulması gerekmektedir. Böylece yukarıda sözü edilen alanlarda geleceğin
akademisyenleri birer uzman olarak yetiştirilebilecektir.
Bu nedenlerden dolayı Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı’nda verilen lisansüstü programların genişletilmesi ve ayrı program başlıkları altında çok boyutlu olarak yeniden düzenlenmesi gerekir. Bu bildiri ile Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı için bir model program hazırlanacaktır. Müziğin alt dallarından olan çalgı eğitimi, ses eğitimi, oda müziği/orkestra yönetimi, koro yönetimi, müzik teorisi, müzik tarihi, müzik eğitimi ve okul öncesi müzik eğitimi alanlarında ayrı ayrı eğitim verecek çok boyutlu programlar hedeflenmiştir. Böylece her bir alanda ihtiyaç duyulan uzman akademisyen yetiştirme yolu açılmış olacaktır.
Anahtar sözcükler: Müzik, Müzik eğitimi, Müzik alt
uzmanlık alanları