Bu çalışma, Türkiye’deki, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’daki Turizm programlarınınmüfredat içeriğinde bulunan bilgisayar temelli derslerin neler olduğunu belirlemek, Türkiye’dekiTurizm fakültelerinin müfredatlarında bulunan bilgisayar temelli derslerin, Amerika BirleşikDevletleri’nde ve Avrupa’da bulunan en iyi üniversitelerin bilgisayar temelli dersleri arasındakifarklılıkların neler olduğunu belirlemek ve ilgili derslerin kazanımlarının da neler olduğunubelirleyerek Türkiye’deki turizm programlarında bulunması gereken bilgisayar temelli zorunlu veseçmeli derslerin neler olduğunu belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusundaaraştırmanın evrenini Türkiye’de, Amerika Birleşik Devletleri’nde ve Avrupa’da bulunan tüm Turizmprogramları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, Türkiye’de bulunan 30 Turizm Fakültesiile Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da bulunan 30 Turizm programı oluşturmaktadır. Araştırmabir karşılaştırmalı eğitim araştırmasıdır ve veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak elde edilmiştir.Araştırma süresince bilgisayar temelli zorunlu ve seçmeli dersler incelenmiş ve sonuç olarak,Türkiye’deki Turizm Fakültelerinin müfredatlarında bulunan bilgisayar temelli derslerin çeşitlilikbakımından Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da bulunan Turizm programlarının gerisindekaldığı belirlenmiştir. Türkiye’de bulunan turizm fakültelerinin mevcut müfredatlarını revizeedebilmesi, yeni açılacak turizm fakültelerinin de yeni ve güncel bilgisayar temelli ders önerilerisunabilmek için bu çalışma yapılmıştır.
This study aims to investigate the which are the computer-based courses in the curriculum (syllabus) content of the tourism programs in Turkey, the Unites States (USA) and the Europe, computer-based courses are located in the curriculum of tourism faculties in Turkey the differences between the best universities in the USA and the Europe of computer-based courses and to determine what the training outputs of these courses are. Research population consists of the all of the Tourism programs in Turkey, The USA and the Europe. The sample consist of 30 Tourism Faculties in Turkey, top 30 Tourism program in The USA and the Europe. In order to ensure the accuracy of the data qualitative methods research was used combining both comparative education and content analysis. Computerbased mandatory and elective courses were examined during the study and the results show that, the computer-based courses in Tourism Faculties in Turkey different from The United States and Europe, with regard to the variet and this study to provide new and updated computer-based course proposals have been developed.