Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi,, sa.40, ss.481-500, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı lise öğretmenlerinin derslerinde yaratıcı drama
yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik algıları ile yaratıcı dramaya ilişkin
tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmaya Ankara ilinin Altındağ
ilçesine bağlı liselerde görev yapan 329 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik
algısı ölçeği ile yaratıcı drama tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada sıra
ortalaması, sıra toplamı, korelasyon analizi, Mann-Whitney U Testi ve Kruskal
Wallis Testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin yaratıcı
dramaya yönelik tutumları ile cinsiyet, yaş ve mesleki kıdemleri arasında anlamlı
farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yaratıcı dramaya yönelik tutumları ile
yaratıcı drama eğitimi alma durumları ve branşları arasında anlamlı bir farklılığın
olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin yaratıcı dramayı derslerinde
kullanmalarına yönelik öz yeterlik algıları ile cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve
yaratıcı drama eğitimi alma durumları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu tespit
edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin yaratıcı dramayı derslerinde kullanmalarına
yönelik öz yeterlik algıları ile branşları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı
tespit edilmiştir. Yaratıcı dramaya yönelik tutumları ile öz yeterlik algıları arasında
anlamlı bir ilişkinin düzeyi .728 olarak tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin
derslerinde drama uygulamalarını kullanmalarına yönelik özyeterlik algılarının
drama uygulamalarına yönelik tutumlarına anlamlı bir etkisinin olduğu
belirlenmiştir
The aim of this research method of creative drama in the courses of teachers
for using creative drama with self-sufficiency perceptions of attitudes in line with
the demographic features of the study and to determine the relationship between.
Drama as a means of data collection method research for using the scale of the
drama with the perception of attitude scale self-sufficiency. The average sum of the
sequence order correlation analysis study, Mann-Whitney U test and Kruskal
Wallis Tests were used. Research status of teachers creative drama training with
creative drama is not a significant difference between attitudes have been
identified. In addition, gender, age, occupational seniority with creative drama is a
meaningful difference between the attitudes have been identified. At the same time,
gender, age, seniority and status of vocational training on the creative drama drama
with the method for using in a meaningful difference between self-sufficiency.
Creative drama with attitudes towards self-sufficiency on the level of a significant
relationship between perceptions (r=,728). In addition, teachers self-efficacy for
use in drama classes applications perceptions drama applications, it has been
determined that a meaningful influence on their attitude.