Hemşirelik öğrencilerinin etkili bir klinik eğitmenin özelliklerine ilişkin görüşleri


Güler S., Yıldız Emre N., Ay B., Bulut H.

SAĞLIK AKADEMİSYENLERİ DERGİSİ, cilt.11, sa.2, ss.255-265, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.52880/sagakaderg.1399307
  • Dergi Adı: SAĞLIK AKADEMİSYENLERİ DERGİSİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, Index Copernicus
  • Sayfa Sayıları: ss.255-265
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZ

Giriş ve amaç: Hemşirelik eğitiminde klinik uygulama, öğrencilerin mesleki gelişim süreçlerinin hayati bir

bölümüdür. Klinik eğitmen ise öğrenci için kaliteli klinik uygulamanın önemli bir parçasıdır. Bu bağlamda

çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin etkili bir klinik eğitmenin sahip olması gereken özellikler hakkındaki

görüşlerinin belirlenmesidir. Gereç ve yöntem: Çalışma nitel araştırma tasarımında, durum araştırması deseni

ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya en az iki dönem klinik uygulama yapmış ve çalışmaya katılmaya gönüllü olan

hemşirelik öğrencileri davet edilmiş, üçüncü ve dördüncü sınıf, Z kuşağı 10 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır.

Öğrenciler ile Zoom programı üzerinden yarı yapılandırılmış form yardımıyla derinlemesine nitel görüşmeler

yapılmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Verilerin analizi sonucunda dört ana tema

belirlenmiştir. Bu temalar; ‘Bilgi ve deneyim’, ‘Karakter ve kişilik özellikleri’, ‘Kişilerarası ilişkiler ve iletişim’ ve ‘Eğitim

ve öğretimdir. Katılımcılar bu temaları klinik deneyimlerini geliştiren önemli yönler olarak tanımlamışlardır. Sonuç:

Elde edilen bulgular öğrencilerin bakış açısıyla klinik eğitmen özelliklerinin nasıl algılandığı, klinik deneyimlerini

nasıl etkilediği ve bu deneyimlerde klinik eğitmenin rolü hakkı nda bilgi sağlamıştır.