SAĞLIK AKADEMİSYENLERİ DERGİSİ, cilt.11, sa.2, ss.255-265, 2024 (Hakemli Dergi)
ÖZ
Giriş ve amaç: Hemşirelik eğitiminde klinik uygulama, öğrencilerin mesleki gelişim süreçlerinin hayati bir
bölümüdür. Klinik eğitmen ise öğrenci için kaliteli klinik uygulamanın önemli bir parçasıdır. Bu bağlamda
çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin etkili bir klinik eğitmenin sahip olması gereken özellikler hakkındaki
görüşlerinin belirlenmesidir. Gereç ve yöntem: Çalışma nitel araştırma tasarımında, durum araştırması deseni
ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya en az iki dönem klinik uygulama yapmış ve çalışmaya katılmaya gönüllü olan
hemşirelik öğrencileri davet edilmiş, üçüncü ve dördüncü sınıf, Z kuşağı 10 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır.
Öğrenciler ile Zoom programı üzerinden yarı yapılandırılmış form yardımıyla derinlemesine nitel görüşmeler
yapılmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Verilerin analizi sonucunda dört ana tema
belirlenmiştir. Bu temalar; ‘Bilgi ve deneyim’, ‘Karakter ve kişilik özellikleri’, ‘Kişilerarası ilişkiler ve iletişim’ ve ‘Eğitim
ve öğretimdir. Katılımcılar bu temaları klinik deneyimlerini geliştiren önemli yönler olarak tanımlamışlardır. Sonuç:
Elde edilen bulgular öğrencilerin bakış açısıyla klinik eğitmen özelliklerinin nasıl algılandığı, klinik deneyimlerini
nasıl etkilediği ve bu deneyimlerde klinik eğitmenin rolü hakkı nda bilgi sağlamıştır.