Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.29, pp.1-19, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Bu araştırmada lise öğrenci ve
öğretmenlerinin kahoot uygulaması ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından açımlayıcı sıralı
desen tercih edilmiştir. Öncelikle nicel verilere ulaşılmış, nicel veriler doğrultusunda
nitel veriler elde edilmiştir. Araştırmanın nicel kısmına 201 öğrenci, nitel
kısmına ise 24 öğrenci ile 3 öğretmen katılmıştır. Nicel verileri toplamak
amacıyla anket, nitel verileri toplamak amacıyla öğretmen ve öğrencilere
yönelik ayrı ayrı yarı yapılandırılmış görüşme formu araştırmacı tarafından
geliştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda lise öğrencilerinin kahoot’u çok
sevdikleri ve eğlenceli buldukları, cevapların sonucunu hemen görmekten mutlu
oldukları, kahoot uygulamasının soru ve cevapları hatırlamada katkısı olduğu,
ancak cevapları arkadaşlarının görmesinden kısmen rahatsız oldukları ve ders
çalışmalarını destekleyen bir uygulama olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırmada ayrıca öğretmenlerin kahoot’u eğitim ortamı açısından verimli ve
etkili buldukları ancak ön hazırlıkların zaman alıcı olduğu, ayrıntılı
raporlama sürecini etkili kullanmadıkları tespit edilmiştir. Bu sonuçlardan
hareketle kahoot ile ilgili araştırmaların deneysel ve nitel çalışmalarla
desteklenmesi önerilmektedir.