8.Ulusal Üstün Yetenekliler Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, ss.281
Bu çalışmada Türkiye'de üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi açısından destek eğitim odalarının genel olarak işlevselliğinin incelenmesi ve sorunların ortaya konularak çözüm önerilerinin üretilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Google Scholar (Google Akademik), Dergi Park ve YÖK Tez veri tabanlarında "destek eğitim odası, üstün yetenek, üstün zekâ, kaynak oda ve resource room" anahtar kelimeleri kullanılarak tarama yapılmıştır. Tarama çerçevesinde tez ve makalelerden oluşan toplamda 22 çalışmaya ulaşılmıştır. Mevcut araştırma üstün yeteneklilerin faydalanmış olduğu destek eğitim odası hizmetlerinin hakkında ortaya konmuş çalışmaları derinlemesine inceleyerek sistematik derleme olarak tasarlanmıştır. Araştırmalarda genellikle katılımcı olarak öğretmenlerin yer aldığı ve üstün yeteneklilerle ilgili olarak destek eğitim odaları hakkında çok az çalışmanın literatürde yer aldığı görülmüştür. Çalışmaların üstün yetenekliler konusunda ve öğrencilerle daha fazla yapılması gerektiği ön görülmektedir. Elde edilen çalışmanın sonuçlarına göre destek eğitim odalarının hem öğretmen niteliği açısından hem de donanım ve programlama açısından eksiklerinin olduğu görülmüştür. Yine de destek eğitim odalarının özel yetenekli öğrenciler için faydalı bir uygulama olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğretmenlere yönelik kapsamlı ve uygulamalı hizmet içi eğitim çalışmalarının yapılması oldukça gereklidir. Ek olarak çalışmaların büyük çoğunlukla makalelerden oluştuğu, yüksek lisans tezi sayısının da oldukça az olduğu ve doktora tezinin neredeyse yapılmadığı görülmüştür. Konuyla ilgili doktora tezinin azlığından dolayı üstün yeteneklilerin eğitiminde destek eğitim odalarının işlevinin araştırılmaya açık bir konu olduğu söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Üstün yetenek, özel yetenek, destek eğitim odaları, kaynak oda.