THE FIFTH INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGERSS , Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
Öğrenci özerkliği, dil öğrenme
sürecindeki öneminden dolayı araştırılmaktadır. Öğrencilerin tüm özerklik
geliştirme araçlarıyla tanıştırılması, hedef dil İngilizcenin yabancı dil
olarak öğretimi kapsamında ilk ve en çok güvenilen kaynağı oldukları için
öğretmenlerin elindedir. Ancak eğitim veren öğretim görevlilerinin öğrenci
özerkliği konundaki görüşlerine yer veren çok az çalışma bulunmaktadır. Bu
araştırma, özel bir üniversitenin hazırlık okulunda derse giren öğretim elemanlarının
öğrenci özerkliği konusundaki görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
Veriler Camilleri tarafından geliştirilen anket ile toplanmıştır. Araştırmanın
geçici sonuçları öğretim elemanlarının öğrenci özerkliğine genel olarak
tarafsız ve kısmen olumlu yaklaşım gösterirken öğrencilerin karar verme
sürecine dâhil edilmesine karşı tarafsız ancak kısmen olumsuz yaklaştıklarını
göstermiştir. Veri toplama süreci devam ettiğinden araştırmanın nihai sonuçları
değişik gösterebilir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenci
Özerkliği, Özerk Öğrenme, Dil Öğrenimi, Öğretmen İnanışları.