EĞİTİMDE KURAMSAL VE UYGULAMALI AKADEMİK ARAŞTIRMALAR


Creative Commons License

Çongur Yeşilkaya Ö.

THEORETICAL AND APPLIED ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATION, Prof. Dr. TURHAN ÇETİN,Doç. Dr. GÖKÇE KILIÇOĞLU,Doç. Dr. EROL SÖZEN, Editör, HİPERLİNK Eğt. İlet. Yay. G. San. ve Paz. Tic. Ltd. Şti YAYIN EVİ , İstanbul, ss.204-215, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: HİPERLİNK Eğt. İlet. Yay. G. San. ve Paz. Tic. Ltd. Şti YAYIN EVİ
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.204-215
  • Editörler: Prof. Dr. TURHAN ÇETİN,Doç. Dr. GÖKÇE KILIÇOĞLU,Doç. Dr. EROL SÖZEN, Editör
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET

Bu araştırma, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi ana bilim dalı lisans 4. sınıf öğrencilerinin aldıkları alan derslerinin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirip geliştirmediğini ve müzik öğretmeni adaylarının yaratıcılık ile ilgili düşünce ve bilgilerini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.

Araştırmanın evrenini Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi ana bilim dalı, örneklem grubunu ise 2018-2019 öğretim yılı güz döneminde Müzik Eğitimi ana bilim dalında okuyan 49 lisans 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.

Veriler, IBM SPSS istatistik 24 paket programı ile analiz edilmiş olup analizlerde kategorik değişkenler için frekans, yüzde; sayısal değişkenler için ortalama ve standart sapma verilmiştir. T testi ve Ki Kare analizlerinden yararlanılmıştır.

Öğrenci görüşlerinin alınarak yapıldığı bu araştırma;

    Müzik Eğitimi ana bilim dallarında okuyan müzik öğretmeni adaylarına verilecek derslerde ‘’Yaratıcı Düşünme Becerileri’’ningeliştirilmesinde adayların mesleki donanımlarına olumlu yönden katkı sağlayacağı,

    Müzik eğitimi programlarındaki ders içerikleri hazırlanırken ‘Yaratıcılık’içeren çalışmaların öğrencilerin aktif olarak çözüm üretme, gözlemleme, özgün çalışmalar yapma açısından fayda sağlayacağı,

    Öğrencilerin akıcılık, esneklik ve deneylere açık olabilme becerilerini geliştireceği için önem taşımaktadır.

Araştırmanın sonucunda oyun dans müzik, eğitim müziği besteleme, piyano eşlik, bireysel çalgı ve bireysel ses eğitimi derslerinde yaratıcılığın teşvik edildiği, bu derslerde yaratıcı drama, beyin fırtınası, Orff, Kodaly ve Dalcroze metotlarının kullanıldığı, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun kendilerinin yaratıcı olduğunu düşündükleri ve yaratıcılık içeren etkinliklerde kendilerini rahatça ifade edebildikleri gözlemlenmiştir.

Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Müzik ve Yaratıcılık, Sanat Eğitiminde Yaratıcılık, Yaratıcılık, Yaratıcılık ve Eğitim