Öğretmen Adaylarının Partenogeneze YönelikKavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Düzeltilmesi


KARAKAYA F., YILMAZ M., ÇİMEN O., ADIGÜZEL M.

Başkent University Journal of Education, cilt.7, sa.1, ss.81-91, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2020
  • Dergi Adı: Başkent University Journal of Education
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.81-91
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Etkili bir fen eğitimi, kavram yanılgılarının ortadan kalkması, eski ve yeni bilgiler arasında doğru bir bağ kurulmasına bağlıdır. Bu araştırmada, fen bilgisi ve biyoloji öğretmen adaylarının partenogenez konusuna yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi vehazırlanan yönergeye göre giderilmesi amaçlanmıştır. Uygulamalı eylem araştırmasının kullanıldığı çalışma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin fen bilgisi ve biyoloji eğitimi ana bilim dalında öğrenim gören 115 öğretmen adayından oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, araştırmaya katılan fen bilgisi ve biyoloji öğretmen adaylarında partenogenezin bilimsel tanımı hakkında kavram yanılgılarının olduğu belirlenmiştir. Araştırma kapsamında uygulanan yönerge sonucunda ise, öğretmen adaylarının partenogeneze yönelik kavram yanılgılarının giderildiği belirlenmiştir. Bu sonuca göre, hazırlanan yönergenin öğretmen adaylarında partenogeneze yönelik kavram yanılgılarının giderilmesinde etkili olduğu söylenebilir.
Effective science education depends on the correct connection between the old and new information, and the scientifically correctunderstanding of the concepts, without misconceptions. This study aimed to identify the misconceptions of pre-service science andbiology teachers about the parthenogenesis, and to correct misconceptions according to a set of instructions constructed by theresearchers. This study, in which applied action research was used, was carried out in the 2018-2019 academic year. The sampleconsisted of 115 pre-service teachers who were studying science and biology teaching at a state university in Turkey. The data werecollected by using a semi-structured interview form designed by the researchers. The findings of the study showed that pre-servicescience and biology teachers who participated in the study had misconceptions about the scientific definition of parthenogenesis. Pre service teachers’ misconceptions about the parthenogenesis were dispelled after the implementation of the instruction constructedwithin the scope of the study. Thus, it could be said that the instruction was effective in eliminating pre-service teachers’misconceptions about parthenogenesis.