3. ULUSLARARASI MARDİN ARTUKLU BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , Mardin, Türkiye, 18 - 19 Ocak 2020, ss.293-304
Bu çalışmanın temel
amacı, cinsiyet ve kelime seçimleri arasındaki ilişkiyi göstermektir. Bu
ilişkiyi doğru bir şekilde ortaya çıkarmak için cinsiyet, toplumsal cinsiyet ve
söylem terimleri açıklandı. Bazı araştırmacılara göre, bu farklılıklar kadın ve
erkek biyolojisinden, duygusal durumlarından, sosyal yapıdaki farklı
konumlardan veya farklı fırsat ve kısıtlamalarla karşılaşmalarından
kaynaklanabilir. Bu altta yatan faktörler dışında, bu çalışma hem cinsiyet ve
kelime seçimleri arasındaki ilişkiye dair sonuçlar içeriyor hem de insanların
aynı resmi tarif ederken cinsiyet yönlerini dile nasıl yansıttıklarını analiz
ediyor. Buna ek olarak, araştırma sadece kelime seçimlerindeki cinsiyet farkını
ve ilişkisini göstermeye çalışmakla kalmıyor, aynı zamanda İngilizce
Öğretmenleri için erkek ve kız öğrencilerinin kelime seçimi eğilimleri hakkında
birkaç çıkarım sunmaya çalışıyor. Bu kapsamda öğretmenlerin bu eğilimle ilgili
farkındalıklarının onlara dil öğretiminde de yardım sağlayabileceği
düşünülüyor.
Çalışma, aynı eğitim merkezinden katılımcı
olarak seçilen 44 öğrencinin yardımıyla gerçekleştirildi. Bu öğrenci grubu
neredeyse aynı sosyo-ekonomik altyapıya sahip 13 yaşında 22 erkek ve 22 kızdan
oluşuyordu. Bu yaş, iki cinsiyetin biyolojik özelliklerine özgü değişiklikler
gösterebildiği ergenliğin başlangıcı olarak kabul edilebilir. Bu nedenle
bilinçli olarak 13 yaşında katılımcıları belirlemeye karar verildi. Daha sonra
erkeklerin söylemleri kadınların söylemleriyle karşılaştırıldı. Kadın ve erkek
betimlemelerinden elde edilen veriler; cümle türleri, zarf kullanımı, sıfatlar,
benzetmeler, metaforlar ve boşluk doldurucu olarak adlandırılan paralinguistik
özellikler açısından analiz edildi. Bu bulgular, İngilizce öğretmenleri için
kelime öğretimi ve konuşma aktiviteleri için önerilerde bulunmaya yardımcı
oldu. Sonuçlar genel olarak istatistiklere dayandığından çalışmanın nicel bir
çalışma olduğu söylenebilir.