Eğitim Bilimleri ve Uygulama, cilt.2, sa.3, ss.15-29, 2003 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, uygulama öğretmenlerinin öğretmen adaylarına
yönelik davranışlarına ilişkin kendi görüşleri ile öğretmen adaylarının
görüşleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi
Çocuk Gelişimi ve Okulöncesi Eğitimi ve El Sanatları Eğitimi Bölümlerinden 210
Öğretmen adayı ile 50 uygulama öğretmeni katılmıştır. Araştırma için gerekli
veriler anket kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen bulgular uygulama öğretmenlerinin,
öğretmenlik uygulaması sürecinde öğretmen adaylarına karşı davranışlarına
ilişkin uygulama öğretmeni ile öğretmen adayı görüşleri arasında anlamlı bir
ilişki olmadığını göstermiştir.