Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım ve Teknoloji, cilt.7, sa.2, ss.495-502, 2019 (Hakemli Dergi)
İnternet kullanımının artmasıyla daha çok erişilebilir hale gelen sosyal ağlar insanların çeşitli konular hakkındaki duygu ve görüşlerini paylaştığı mecralar haline gelmiştir. Dijital ortamda var olan verinin yüzde 90’ı geçen 2 yılda oluşturulmuştur. Fakat bu veriler üzerinde geleneksel yollarla analizler yapmak günler hatta aylar sürebilmektedir. Bu sebeple makine öğrenmesi yöntemleriyle sosyal ağlar üzerinden duygu analizleri yapılması tercih edilmektedir. Bu çalışmada Twitter üzerindeki tweetlerin İslamofobik olup olmadığı duygu analizi ile öğrenilmeye çalışılmıştır. Çalışmada Lineer ridge regresyonu ve Naive Bayes Sınıflandırıcı ile eğitilen modeller üzerinden precision, Recall, F1 ölçütlerinde hesaplamalarda bulunulmuştur. Sonuç olarak pozitif Tweetler için Ridge modelinde Naive Bayes sınıflandırıcıya göre daha iyi sonuçlar alınmış ve Ridge Regresyonunda %96,3 , Naive Bayes Sınıflandırıcıda %95.3 oranında doğru sonuca ulaşılmıştır.