International Journal of Eurasian Education and Culture, cilt.9, sa.26, ss.300-335, 2024 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin, öğrenmelerinin etkililiğinin ve verimliliğinin artması, performans düzeylerinin artarak
akademik yetkinlik ve yeterliliğe ulaşmaları, sınıfta dersleri takip etmeleri ve ders hızına ayak
uydurabilmeleri, bağımsız bir şekilde düşünebilen ve öğrenebilen bireyler olabilmeleri için çalışma
becerilerini kazanmaları ve hızlı bir şekilde geliştirmeleri gerekmektedir. Çalışma becerileri,
öğrencilerin öğrenmelerinin gerçekleşmesi ve etkili çalışmalarının sağlanması için gerekli olan bir
dizi koordineli bilişsel süreci kapsayan temel becerilerdir. Bilgiyi edinme, kaydetme, organize etme,
sentezleme, hatırlama ve kullanma ile ilgili yeterlikleri içerir. Bu yeterlilikler hem bu becerilerin
uygulanmasının nasıl öğrenileceğini öğrenmeyi hedefler hem de farklı öğrenme durumlarında
bireylerin yeni bilgileri edinmesine, edindiği bilgileri bellekte saklamasına ve kullanmasına yardımcı
olur. Ayrıca söz konusu olan yeterlilikler öğrencilerde akademik yönden başarılı ya da başarısız olma
durumları arasında fark oluşmasına sebep olabilir ve akademik ortamların birçoğunda olumlu
sonuçlar elde etmeyi sağlayabilir. Çalışma becerilerinin her birinin kazanılması, öğretimi,
uygulanması ve geliştirilmesine ayrı önem verilmesi ve her yaştaki birey için yaşam boyu gerekli
olan beceriler olması nedeniyle, öğrenme sürecinin en önemli bölümünü oluşturan okul yıllarından
başlayarak öğrenim hayatına entegre edilmesi gerekmektedir. Böylece öğrencilerin çalışma
becerilerini kazanması ve geliştirmesi okulda başarılı olmalarının yanı sıra ileriki yaşamlarında da
kendilerini geliştirmeleri ve kişisel öğrenmelerinin sağlanmasını olumlu yönde etkileyebilecektir.
Öğrencilerin derslere aktif katılımı, not tutma, rapor yazma, planlama yapma, özet çıkarma,
dinleme gibi çalışma becerilerinin kullanımına bağlıdır. Bu makale, öğrenme güçlüğü olan
ortaöğretim öğrencilerinin sınıflarında çalışma becerilerinden not tutmada karşılaştıkları zorluklara
genel bir bakış sunmaktadır. Makale, çalışma becerilerinden not tutmanın neden önemli olduğunu,
öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin not tutmada karşılaştıkları güçlükler ve nedenlerini, not tutma
stratejilerinin neler olduğunu açıklamaktadır.