Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim, yüz yüze eğitimin yerine geçen bir uygulama olmuştur. Bu süreçte, uzaktan eğitimin bir parçası olan çevrimiçi dersler hem genel eğitim hem de özel eğitim alanında yer almıştır. Çevrimiçi derslerde fiziksel temasın olmaması, özellikle çoklu yetersizliği olan görmeyen (ÇYG) öğrenciler için bu sürecin nasıl geliştiği konusunu gündeme getirmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak planlsnan bu çalışmada, 14-15 yaşlarında ÇYG üç öğrencinin çevrimiçi derslerdeki tepkileri gözlenmiş ve bu öğrencilerin annelerinin söz konusu derslere ilişkin görüşleri alınmıştır. Verilerin analizi sonucunda, eğitim-öğretim yılı sonunda ÇYG öğrencilerin çevrimiçi derslerde doğru tepki verme düzeylerinde artış olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, ÇYG öğrencilerin annelerinin çevrimiçi derslere ilişkin belirttikleri görüşleri 10 tema çerçevesinde toplanmış ve bu temalara göre annelerin genel olarak çevrimiçi derslere devam sağladıkları, bu dersleri verimli buldukları, ayrıca çevrimiçi derslerin zamanla rutin haline dönüştüğü bulgularına ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular alan yazın çerçevesinde tartışılarak gelecek çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
During the Covid-19 pandemic, distance education has been a system that has replaced face-to-face education. In this process, online classes, which are part of distance education, have taken place in both general education and special education. The lack of physical contact in online classes has raised the issue of how this process develops, especially for students with multiple disabilities and visually impairment (MDVI). In this study, which was planned as a case study from qualitative research methods, the reactions of three students aged 14-15 years old who had MDVI were observed in online classes, and the opinions of their mothers about these classes were obtained. As a result of analysisof the data, it was found that there was an increase in the level of correct responses of the students with MDVI in online classes at the end of the school year. In addition, the opinions of their mothers regarding the online classes were collected within the framework of 10 themes and it was found that the mothers generally participated in the online classes, these classes productive and that classes became a routine over time. The results were discussed in the context of the literature and suggestions were made for future studies.