AÇIK OFİSLERİN İÇ DÜZENİNİN ÇALIŞANLARIN MEMNUNİYET DEĞERLENDİRMELERİNE ETKİSİ


Creative Commons License

Çağatay K., Yıldırım K., Arı P.

5. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER VE İNOVASYON KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 13 Kasım 2022, cilt.1, ss.563-572

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.563-572
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada, açık ofislerin iç mekân düzeninin çalışanlarım memnuniyet değerlendirmeleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu maksatla, Ankara Orman Bölge Müdürlüğü ve Ankara Orman İşletme Müdürlüğü binaları araştırma ortamı olarak seçilmiş olup, bu binalardaki açık ofisleri kullanan 71 personele memnuniyet anketi uygulanmıştır. Buna göre, erkeklerin kadınlara göre açık ofislerin iç düzeninin çalışma verimliliğini olumsuz yönde etkilediğini, açık ofislerin genel görünümünden çok iç düzenine önem verdiğini, açık ofis düzeninin iletişim koşullarını ve psikolojik durumu olumsuz yönde etkilediğini düşündüğü belirlenmiştir. Ayrıca, 46 ve üzeri yaş aralığındaki katılımcıların 20-45 yaş aralığındaki katılımcılara göre açık ofislerin iç düzeninin çalışma verimliliğini olumsuz yönde etkilediğini, açık ofislerin genel görünümünden çok iç düzenine önem verdiğini, açık ofis düzeninin iletişim koşullarını ve psikolojik durumu olumsuz yönde etkilediğini düşündüğü belirlenmiştir. Diğer taraftan, ofis çalışanlarının % 40,8’inin açık ofislerin iç düzeninin çalışma verimliliğine olumsuz yönde etki yaptığını düşündüğü, % 38’inin ise bu konuda kararsız kaldığını göstermektedir. Ayrıca, ofis çalışanlarının % 57,7’sinin açık ofislerin genel görünümünden çok iç düzenine önem verdiğini, % 40,8’inin açık ofis düzeninin iletişim koşullarını ve % 33,8’inin ise psikolojik durumunu olumsuz yönde etkilediğini göstermektedir.