5. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER VE İNOVASYON KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 13 Kasım 2022, cilt.1, ss.563-572
Bu araştırmada, açık
ofislerin iç mekân düzeninin çalışanlarım memnuniyet değerlendirmeleri
üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu maksatla, Ankara Orman
Bölge Müdürlüğü ve Ankara Orman İşletme Müdürlüğü binaları araştırma ortamı
olarak seçilmiş olup, bu binalardaki açık ofisleri kullanan 71 personele
memnuniyet anketi uygulanmıştır. Buna göre, erkeklerin kadınlara göre açık
ofislerin iç düzeninin çalışma verimliliğini olumsuz yönde etkilediğini, açık
ofislerin genel görünümünden çok iç düzenine önem verdiğini, açık ofis
düzeninin iletişim koşullarını ve psikolojik durumu olumsuz yönde etkilediğini
düşündüğü belirlenmiştir. Ayrıca, 46 ve üzeri yaş aralığındaki katılımcıların
20-45 yaş aralığındaki katılımcılara göre açık ofislerin iç düzeninin çalışma
verimliliğini olumsuz yönde etkilediğini, açık ofislerin genel görünümünden çok
iç düzenine önem verdiğini, açık ofis düzeninin iletişim koşullarını ve
psikolojik durumu olumsuz yönde etkilediğini düşündüğü belirlenmiştir. Diğer
taraftan, ofis çalışanlarının % 40,8’inin açık ofislerin iç düzeninin çalışma
verimliliğine olumsuz yönde etki yaptığını düşündüğü, % 38’inin ise bu konuda
kararsız kaldığını göstermektedir. Ayrıca, ofis çalışanlarının % 57,7’sinin
açık ofislerin genel görünümünden çok iç düzenine önem verdiğini, % 40,8’inin
açık ofis düzeninin iletişim koşullarını ve % 33,8’inin ise psikolojik durumunu
olumsuz yönde etkilediğini göstermektedir.