Milli Eğitim Dergisi, cilt.50, sa.232, ss.161-175, 2021 (Scopus)
Bu araştırmanın genel amacı İlkokullarda Yetiştirme Programının öğrencilerin okula bağlılık düzeylerine katkısının incelenmesidir. Araştırmada yarı
deneysel desenlerden Eşit Olmayan Gruplar Ön test - Son test deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda uygulamaya katılan 63 ve katılmayan 69
öğrenci olmak üzere 132 öğrenci yer almıştır. Araştırmada veriler, Hill ve Werner’in (2006) geliştirdiği, Savi’nin (2011) Türkçeye uyarladığı “Okula Bağlanma
Ölçeği (School Attachment Scale)” kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler
Bağımsız Örneklemler t Testi, Bağımlı Örneklemler t Testi, Tek Yönlü Varyans
Analizi (ANOVA) ve Korelasyon kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, uygulamaya katılan ve katılmayan öğrencilerin uygulama öncesi
okula bağlılık düzeyleri arasında anlamlı farkın olduğu, uygulama bittikten sonra okula bağlılık düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olmadığı bulunmuştur.
İlkokullarda Yetiştirme programına katılan ve katılmayan öğrencilerin okula
bağlılık düzeyleri ile devamsızlık değişkenine göre aralarında anlamlı farkın olduğu görülmüştür. Devamsızlığı az olan öğrencilerin okula bağlılık puanlarının
da yüksek olduğu ve öğrencilerin devamsızlıkları ile okula bağlılıkları arasında
negatif yönlü orta düzeyde bir ilişkinin olduğu bulunmuştur.
The general aim of this study is to examine the contribution of the Primary
Remedial Education Program to the students’ practices to the school’s attachment of students. In the research, the Unequal Groups Pretest - Posttest design,
which is one of the semi-experimental designs, was used. The study group of
the study included 132 students. In the study, the data were collected using the
“School Attachment Scale” developed by Hill and Werner (2006) and adapted
to Turkish by Savi (2011). The collected data were analyzed using t Test, One
Way Variance Analysis (ANOVA) and Correlation. As a result of the analyzes,
it was found that there was a significant difference between the commitment
levels of the students who attended and did not attend in the school before the
application, and this difference closed after the application was completed. It
was observed that there was a significant difference between the students who
attended and did not participate in the İYEP according to their level of school
attachment and the absenteeism variable. It has been found that students with
low absenteeism have a high level of negative and negative school engagement.