Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, sa.42, ss.1-11, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada; müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan 37 keman eğitimcisinin görüşleri çerçevesinde, keman eğitiminde Türk halk müziği eserlerinin kullanılma durumları incelenmiştir. Araştırma genel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde frekans yüzde analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, keman eğitiminde Türk halk müziği eserlerine yeterince yer verilmediği, Türk halk müziği eserlerin keman uyarlamalarında hem özgün yapıların korunması hem de kemanın evrensel icra biçimine uygun yaklaşımların gerektiği ve keman eğitiminde var olan Türk halk müziği eserlerini çalmayı kolaylaştırıcı alıştırmaların az olduğu görüşleri ortaya çıkmıştır.