ATLAS JOURNAL, vol.6, no.26, pp.126-136, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Bu çalışma, Öğrencilerin Görsel Sanatlar Dersi akademik başarı düzeyleri üzerinde benlik saygısı, sanat benlik
kavramları ve yaratıcığın ne düzeyde etkiye sahip olduğunu ortaya koymaya çalışan betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın
evrenini, 2017-2018 yılında Kırşehir ilinin merkezinde eğitim alan 1023 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Örneklemi ise 341 dokuzuncu sınıf öğrencisinden oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Görsel
Sanatlar Dersi akademik başarı puanlarını belirlemek için Desen Uygulaması Ölçme Aracı, yaratıcılık için Torrance
Yaratıcı Düşünce Testi “Sözel A” (TYDT), Benlik algıları için Rosenberg Benlik Algısı Ölçeği (RBA), sanata olan
ilgilerini belirlemek için Sanat Benlik Kavramı Ölçeği (SBKÖ) formları kullanılmıştır. Veriler SPSS-21 paket programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin Görsel Sanatlar Dersi akademik başarı puanları ile
benlik saygısının hayalperestlik alt boyutunda, sanat benlik kavramlarında ve yaratıcılık düzeyleri arasında anlamlı
ilişkiler bulunmuştur. Yapılan regresyon analiz sonucuna göre öğrencilerin akademik başarı puanları üzerinde sanat
benlik kavramının, yaratıcılıktan daha etkili olduğu tespit edilmiş fakat benlik saygısının herhangi bir anlamlı etkiye
sahip olmadığı görülmüştür. Okullara yerleşme puanlarına göre orta düzeyde akademik başarıya sahip olan öğrencilerin,
akademik düzeyleri yüksek ve düşük olan öğrencilerden daha yaratıcı oldukları sonucuna ulaşılmıştır