Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.23, sa.1, ss.154-172, 2025 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada görmeyen çocuklarla çalışan öğretmenlerin Braille yazıya ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma olarak yürütülen bu çalışmada veriler toplanırken Aslan vd. (2019) tarafından geliştirilmiş olan Braille Yazıya Yönelik Tutum Ölçeği’nden yararlanılmıştır. Demografik bilgiler için ise araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgi formu kullanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını çeşitli kamu okullarında ve özel rehabilitasyon merkezlerinde görmeyen çocuklarla çalışan toplam 94 öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada elde edilen veriler cinsiyet, yaş, hizmet yılı (kıdem) ve Braille yazıya yönelik eğitim alma değişkenleri bakımından değerlendirilerek incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde görmeyen çocuklarla çalışan öğretmenlerin Braille yazıya ilişkin tutumlarının cinsiyet değişkeni açısından değişmediği bulunmuştur. Braille yazıya ilişkin herhangi bir eğitim alan katılımcıların eğitim almayan katılımcılardan daha olumlu tutumları olduğu görülmüştür. Katılımcıların yaş ve hizmet yılı arttıkça Braille yazıya ilişkin olumlu tutumların da arttığı tespit edilmiştir.