Avrasya 11. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Toskent, Özbekistan, 1 - 05 Ağustos 2024, ss.126-136
Bir ülkenin gelişip kalkınmasındaki en önemli etki eğitim alanında gerçekleştirdiği çalışmalara bağlıdır. Eğitimde en önemli görevi üstlenen kişiler ise öğretmenlerdir. Cumhuriyet tarihi boyunca öğretmen yetiştirmede birçok politikaya yer verilmiştir. Bu politika değişikliklerinde dönemin siyasi, sosyal, ekonomik etkisi olduğunu söylemek mümkündür. Dönemin ihtiyaçları, ülkenin nüfus yapısı, değişen ve gelişen dünya gibi faktörler eğitim alanında gelişmelere uygun olarak değişimler gerçekleştirmeyi zorunlu kılmaktadır. Felsefe grubu dersleri, bireylerin değişen ve gelişen dünyaya adapte olmalarını sağlamaktadır. Söz konusu adaptenin sağlanmasında felsefe grubu öğretmenlerinin yetkinliği son derece önemlidir. Bu bağlamda araştırma kapsamında geçmişten günümüze felsefe grubu öğretmenliği yetiştirme politikaları ele alınmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada geçmişten günümüze felsefe grubu öğretmenliği yetiştirme politikaları ayrıntısıyla incelenmiştir. Cumhuriyet’in kuruluşundan günümüze kadar geçen 100 yıllık sürede felsefe grubu öğretmenliği yetiştirme politikalarının incelenmesi araştırmanın önemini artırmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre günümüzde felsefe grubu öğretmenliği Ankara Gazi Üniversitesi, Adana Çukurova Üniversitesi ve Erzurum Atatürk Üniversitesi olmak üzere üç üniversitenin eğitim fakültesinde bulunmaktadır. Ayrıca üniversitelerin Edebiyat Fakültesinde yer alan felsefe, sosyoloji, psikoloji bölümlerinden mezun olan bireyler ile açık öğretim fakültelerinin dört yıllık lisans programlarından mezun olan bireylerin formasyon eğitimi sonrasında öğretmen olma hakkını elde ettiği tespit edilmiştir. Bu durumda felsefe grubu öğretmenliği yetiştirilmesinde farklı yollar izlendiğini söylemek mümkündür.