4. Uluslararası Herkes İçin Spor Kongresi’21, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2021
İran’da Çocuklar için Fiziksel Aktivite ve Spor
Bu sunum, günümüzde İran’da çocukların fiziksel
aktivite fırsatları, katılım biçimleri ve oranları ve bu konuda gelişim
alanları üzerinedir. Çocukların okul içi (örn haftada 2 saat) ve okul dışında (spor
eğitim merkezleri, çok az sayıdaki engelli çocuklar için klinikler ve
programlar gibi) serbest zamanlarında katıldıkları fiziksel aktivite
programlarının çeşitleri (branşlar, Giza, vb) ve yaygınlığı, cinsiyete,
sosyoekonomik duruma göre katılım durumları, ilgili yaklaşımlar (erkekler
kızlardan ve cinsiyetten bağımsız gelir durumu yüksek olanlar daha özgürce,
çeşitli aktivitelere ve çok katılmakta), vb. gelişime açık alanlar için bize
fikir vermekle birlikte; var olan yasal çerçeveler, kentsel alanlarda düşük
gelir grupları için merkezlerin kurulmuş olması, bazı devlet kurumlarının yaz
okulları açması, spor bilimleri sayesinde alan bilgisinde artışın farkındalık
ve uygulamalara olumlu yansımaları da dikkat çekmektedir. Söz konusu veriler
ışığında İran’da ilgili sistematik tartışmaların yapılması, ulusal ve şehir,
kasaba ve bölge odaklı programlar oluşturulması, farklı şehir kültürlerine,
iklim koşullarına ve coğrafi özelliklere göre, beden eğitimi ve spor,
rekreasyon ve oyun gibi fiziksel aktiviteye ilişkin disiplinlerarası bir
bilimsel mekân, tesis ve bağlam değerlendirmesi yapılması, belediyelerden
destek alınması, elit sporcuların keşfi ve yetiştirilmesinde Milli Eğitim
Bakanlığı ile gerçekleştirilen programlarının iyileştirilmesi, engelliler için
fiziksel aktivite alanında temel çalışmalar dahil, programların içerik ve
sayılarının geliştirilmesi ve arttırılması gibi çalışılabilecek çok sayıda alan
ve konuya değinilecektir.
Physical Activity and sports for Children in
Iran
This presentation is about the children’s physical
activity opportunities, participation types and rates and development areas in
Iran today. The types (branches, Giza, etc.) and prevalence of physical
activity programs that children participate in school (e.g. 2 hours a week) and
out of school in their leisure time (such as sports training centers, a small
number of clinics and programs for children with disabilities), participation status
by gender, socioeconomic status, relevant approaches (boys participate more and
more freely than girls and regardless of gender, those who have high income participate
more freely in various activities), etc. give us ideas for areas open to
development; while the existing legal frameworks, centers for low-income groups
in urban areas, some state institutions opening summer schools, the increase in
field knowledge due to sports sciences and their positive reflections on the
awareness and practices are also noteworthy. In the light of the aforementioned
data, many areas and subjects that can be worked on will be shared such as making
relevant systematic discussions in Iran, creating national and city, town and
region-oriented programs according to different city cultures, climatic
conditions and geographical features, an interdisciplinary scientific evaluations
regarding physical activity such as physical education and sports, recreation
and games related to space, facilities and context. getting support from
municipalities, improving the programs carried out with the Ministry of
National Education in the discovery and training of elite athletes, developing
and increasing the content and number of the programs, including basic studies
in the field of physical activity for the children with disabilities.