91. Türkiye Coğrafyası’nın Dünü, Bugünü ve Geleceği; Cumhuriyet’tir!.


Creative Commons License

Karaağaçlı M.

http://www.mektepligazete.com.Köşe Yazıları. Mustafa Karaağaçlı. 29.10.2024., cilt.1, sa.4, ss.1-6, 2024 (Hakemsiz Dergi)

Özet

Türkiye Eğitim Coğrafyası’nın 24 Kasım 2024 Özelinde

Öğretmen Sorunları

 

Dr. Mustafa Karaağaçlı

“Eğer insanlar öğretmen  olarak doğarlar ve  bu meslek için eğitbilim temelli (1)hedef, (2)içerik, (3)eğitim durumları ve (4)değerlendirme  bütünselinde yetiştirilmeleri söz konusu olmazsa; aynı  şey,  doktorlar, mühendisler, kimyacılar, fizikçiler, iktisatçılar,  vaizler, yönetseller,  ve siyasa yetkeleri..  için de geçerli değil midir?”

 

1.Öndeyi

“Türkiye Eğitim Coğrafyası’nın 24 Kasım 2024 Özelinde Öğretmen Sorunları”  konulu bu çalışmanın  amacı; Ulusal  ölçekte kronikleşen öğretmen sorunlarına  kamuoyunun  dikkatini  çekmektir. Alan yazın verilerine ek olarak  yazarın postpozitivist  görülerine ve  gözlemlerine dayalı oluşturulan  çalışma; (1)Öndeyi, (2) Öğretmenler Gününün  Doğuşu, (t3)Türkiye Eğitim  Coğrafyası’nda Öğretmenler  Gününe Tarihsel Bakış, (4)Cumhuriyet’in Kurucu Lideri’nden; “Öğretmenler ve Yeni Nesiller İlişkisi”, (5)Türkiye Coğrafyası’nın 24 Kasım 2024 Özelinde Öğretmen Sorunları, (6)Son Milli Eğitim  Şurası’nda Öğretmen, (7)Sonuçlar, (8)Öneriler, (9)Vargı  ve Yargı  alt