Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, cilt.55, sa.4, ss.2190-2205, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının somut olmayan kültürel mirasa yönelik tutum
ve farkındalıklarının çeşitli değişkenler yönünden belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın
örneklemini Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 1,2,3 ve 4. sınıf
düzeyinden toplam 196 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nicel betimsel araştırma
yöntemine göre tasarlanan çalışmada veriler Gürel ve Çetin (2018) tarafından geliştirilen ve
konuya uyarlanan 5’li Likert tipi tutum anketi ve yine araştırmacılar tarafından hazırlanan başarı
testi ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının somut olmayan kültürel
mirasa yönelik tutumlarının genel olarak yüksek olmasına rağmen başarı düzeylerinin ve
farkındalıklarının düşük olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğretmen adaylarının tutum ve
farkındalıklarının cinsiyet, sınıf düzeyi, ikamet yeri ve akademik not ortalaması gibi değişkenlerin
bazılarından etkilenebildiği sonucuna ulaşılmıştır