KEMAN EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ TÜRK MÜZİĞİ ESERLERİNİN SESLENDİRİLMESİNDE HAZIRLAYICI ALIŞTIRMALARIN ETKİLİLİK YÖNÜNDEN İNCELENMESİ


PARASIZ G., ALBUZ A.

Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, cilt.0, sa.40, ss.71-88, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırmada, keman öğretiminde kullanılmakta olan Çağdaş Türk Müziğieserlerinin seslendirilmesine yönelik oluşturulan hazırlayıcı alıştırmaların, etkili-lik yönünden incelenmesi ele alınmıştır.Keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin ses-lendirilmesine yönelik oluşturulan hazırlayıcı alıştırmaların etkililik düzeyleriniölçmek amacıyla, ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Bu modeleilişkin; kontrol ve deney grubu ortalama farklılıkları için eşleştirilmiş “t” testiuygulanmış olup; elde edilen istatistiksel verilere göre, deney grubunun aritmetikortalamalarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiş ve bu sonuca göre oluşturu-lan hazırlayıcı alıştırmaların etkililiğinin yüksek olduğu kanaatine ulaşılmıştır.Bestecilerin oluşturacakları çağdaş Türk müziği eserlerinin seslendirilmelerinikolaylaştırıcı özellikte alıştırma ve etütleri, eserle birlikte hazırlamaları ve ayrıcakeman öğretimi sürecinde kullanılabilecek bir ders kitabı olarak eğitim ve öğre-time kazandırmaları yararlı görülmektedir.
In this research, the preparation exercises prepared for the vocalization of contemporary Turkish music works which are used in violin teaching are exami- ned in terms of effectiveness. A pretest-posttest control group model was used in order to evaluate the ef- fectiveness levels of the preparatory exercises for the vocalization of contem- porary Turkish music works used in violin teaching, Related to this model; the paired “t” test was applied for the average differences of control and test group; according to the obtained statistical data, the significant differences were found in the arithmetic average of the experimental group and according to the result, it was concluded that the effectiveness of the preparatory exercises was high. As a result, it can be said that preparing the works with practices and exercises to facilitate the vocalization of contemporary Turkish musical compositions created by composers and also the presentation of the total study data as a course book that can be used in the process of violin teaching in education will be beneficial.