EKEV AKADEMİ DERGİSİ, sa.84, ss.117-142, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, başlangıç düzeyinde özengen gitar eğitimine yönelik bir öğretim programının ihtiyaç durumunu ortaya koymaktır. Araştırma durum tespitine dayalı
betimsel bir modelde olup; veriler görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. 5 akademisyen ve 5 gitar eğitmenine konuya ilişkin 10 soru sorulmuş, ses kayıtlarının dinlenmesi ile de elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenerek değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda; başlangıç düzeyinde özengen gitar eğitimine yönelik bir öğretim
programı oluşturulması ihtiyacının bulunduğu ve bu programın içeriğinde gitara ilişkin
genel bilgiler, nota bilgisi, gitar çalma tekniği ve egzersizler gibi konulara yer verilmesi
gerektiği belirtilmiştir. Buna ek olarak öğretim programı eksikliğinin öğrenci başarısına
olumsuz etki ettiği ve öğreticilerin büyük kısmının kendi oluşturdukları şahsi ders planları çerçevesinde gitar öğretimi uyguladıkları görülmüştür.