Bizim Büro Basımevi Yayın ve Dağıtım Hizmetleri Sanayi ve Tic. Ltd. Şti. Matbaa Sertifika No:42488. ISBN–978-60580173-6-8. Bandrol Seri No Aralıkları: THG-PVD 598739-598898., Ankara, 2023
SU N U Ş
Bir
eğitim, öğretim ders ve örtük programlar repertuvarı cansız ve
soyuttur. Anılan programlar uygulama durumlarına göre önem ve değer kazanırlar. Çünkü; uygulama bir programın hedef, içerik, eğitim durumları ve
değerlendirme sürecinin ahvalini gözler önüne serer. Bu temel düşünceyle
girişilip gerçekleştirilen ve Program Geliştirme Butiği özneli bu yapıt 26
öğrenme alanından oluşmaktadır.
Yapıtın ilk
öğrenme alanında Program Geliştirmede Temel Kavramlar, ikinci öğrenme alanında Kültür Epistemolojisi, üçüncü öğrenme alanında İletişim, Sistem ve
Planlılık Açısından Eğitim ve dördüncü öğrenme alanında Eğitimde Program Türleri ele alınmaktadır.
Eğitimin
Temel İşlevlerine ayrılan beşinci öğrenme alanından sonra altıncı öğrenme
alanında Eğitim
Programının Özellikleri, yedinci öğrenme alanında Eğitimin
Ve Program Geliştirmenin Yasal Temelleri sekizinci öğrenme
alanında Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri üzerinde
durulmaktadır.
Program Geliştirmeye
Bakış ile ilgilenilen dokuzuncu öğrenme alanının ardından onuncu öğrenme
Alanında Program Geliştirmeye Temel Olan Bazı Felsefi Alanlar, onbirinci öğrenme alanında Program Geliştirmeye Temel Olan
Felsefi Akımlar ve onikinci öğrenme alnında ise Program Geliştirmeye Temel Olan
Eğitim Felsefeleri tanıtılmaktadır.
Yapıtın onüçüncü
öğrenme alanında Eğitim Programı Tasarımında İlkeler ve Yaklaşımlar,
ondördüncü öğrenme alanında Konu,
Öğrenen ve Sorun Temelli Program Tasarımları, onbeşinci öğrenme alnında
Eğitimde Program Geliştirme Modelleri onaltıncı öğrenme alanında ise
Program Geliştirmenin Planlanması açıklanmaktadır.
Program geliştirme
sürecinin ilk adımı olan Program Geliştirmede İhtiyaçların Belirlenmesi ve
Analizi konusuna yapıtta onyedinci öğrenme alanında yer verilirken; onsekizinci
öğrenme alanında Program Geliştirme (Tasarlama) Süreci, Ondokuzuncu Öğrenme
Alanında Program Geliştirmede Hedefler
üzerinde durulmaktadır.
Yapıtta Hedeflerin Davranışlara Dönüştürülmesi Yirminci öğrenme
alanında, Hedeflerin Aşamalı Sınıflandırılması yirmibirinci öğrenme
alanında sunulmakta, yirmiikinci öğrenme alanında Program
Geliştirmede İçeriğin Desenlenmesi, yirmiüçüncü öğrenme alanında Eğitim
Durumlarının Düzenlenmesi yapılmaktadır.
Programın değerlendirme
temel öğesinin açıklandığı yirmidördüncü öğrenme alanında Değerlendirme Sürecinin Düzenlenmesine ve Program
geliştirmenin son adımı olan programın pilot çalışmalarının yapıldığı Programı
Deneme İzleme ve Değerlendirme Sürecine ise yapıtın yirmibeşinci öğrenme
alanında son öğrenme alanı olan yirmialtıncı öğrenme alanında ise Eğitbilimsel
Pratik Sözlüğe yer verilmektedir.
Bu kapsam
çerçevesiyle kime
ne yararlar sağlayacağı ifadeleri memleketin üstüne olmayan yaygın beylik böbür diliyle burada sıralanması yerine; yapıtın
getireceği katma değer katkılar zamana
ve yararlanıcıların ilgili tepkilerine
bırakılmıştır.
Yazar yapıtın
oluşumunda en büyük ilham kaynağı olan öğrencilerine, görüşlerinden
yararlanılan yazarlara ve basımında emeği geçenlere teşekkürden de öte
şükranlarını sunmaktadır.
13 Mart
2023, Ankara
Mustafa KARAAĞAÇLI