Program Geliştirme Butiği


KARAAĞAÇLI M.

Bizim Büro Basımevi Yayın ve Dağıtım Hizmetleri Sanayi ve Tic. Ltd. Şti. Matbaa Sertifika No:42488. ISBN–978-60580173-6-8. Bandrol Seri No Aralıkları: THG-PVD 598739-598898., Ankara, 2023

  • Yayın Türü: Kitap / Ders Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Bizim Büro Basımevi Yayın ve Dağıtım Hizmetleri Sanayi ve Tic. Ltd. Şti. Matbaa Sertifika No:42488. ISBN–978-60580173-6-8. Bandrol Seri No Aralıkları: THG-PVD 598739-598898.
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

SU N U Ş

Bir eğitim, öğretim ders ve örtük programlar repertuvarı  cansız ve  soyuttur. Anılan programlar uygulama durumlarına göre önem ve değer  kazanırlar. Çünkü;  uygulama bir programın  hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme sürecinin ahvalini gözler önüne serer. Bu temel düşünceyle girişilip gerçekleştirilen ve Program Geliştirme Butiği özneli bu yapıt 26 öğrenme alanından oluşmaktadır.

Yapıtın ilk öğrenme alanında Program Geliştirmede Temel Kavramlar,  ikinci öğrenme alanında Kültür Epistemolojisi, üçüncü öğrenme alanında İletişim, Sistem ve Planlılık  Açısından Eğitim ve dördüncü öğrenme alanında Eğitimde Program Türleri ele  alınmaktadır.

 

Eğitimin Temel İşlevlerine ayrılan beşinci öğrenme alanından sonra altıncı öğrenme alanında Eğitim Programının Özellikleri, yedinci öğrenme alanında Eğitimin Ve Program Geliştirmenin Yasal Temelleri sekizinci öğrenme alanında Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri üzerinde durulmaktadır.

 

Program Geliştirmeye Bakış ile ilgilenilen dokuzuncu öğrenme alanının ardından onuncu öğrenme Alanında Program Geliştirmeye Temel Olan Bazı Felsefi Alanlar, onbirinci öğrenme alanında Program Geliştirmeye Temel Olan Felsefi Akımlar ve onikinci öğrenme alnında ise Program Geliştirmeye Temel Olan Eğitim Felsefeleri tanıtılmaktadır.

 

Yapıtın onüçüncü öğrenme alanında Eğitim Programı Tasarımında İlkeler ve Yaklaşımlar, ondördüncü  öğrenme alanında Konu, Öğrenen ve Sorun Temelli Program Tasarımları, onbeşinci öğrenme alnında Eğitimde Program Geliştirme Modelleri onaltıncı öğrenme alanında  ise  Program Geliştirmenin Planlanması açıklanmaktadır.

 

Program geliştirme sürecinin ilk adımı olan Program Geliştirmede İhtiyaçların Belirlenmesi ve Analizi konusuna yapıtta onyedinci öğrenme alanında yer verilirken; onsekizinci öğrenme alanında Program Geliştirme (Tasarlama) Süreci, Ondokuzuncu Öğrenme Alanında Program Geliştirmede Hedefler  üzerinde durulmaktadır.

 

Yapıtta Hedeflerin Davranışlara Dönüştürülmesi Yirminci öğrenme alanında, Hedeflerin Aşamalı Sınıflandırılması yirmibirinci öğrenme alanında sunulmakta, yirmiikinci öğrenme alanında Program Geliştirmede İçeriğin Desenlenmesi, yirmiüçüncü öğrenme alanında Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi yapılmaktadır.

 

Programın değerlendirme temel öğesinin açıklandığı yirmidördüncü öğrenme alanında Değerlendirme  Sürecinin Düzenlenmesine ve Program geliştirmenin son adımı olan programın pilot çalışmalarının yapıldığı Programı Deneme İzleme ve Değerlendirme Sürecine ise yapıtın yirmibeşinci öğrenme alanında son öğrenme alanı olan yirmialtıncı öğrenme alanında ise Eğitbilimsel Pratik Sözlüğe yer  verilmektedir.

 

Bu kapsam çerçevesiyle kime ne yararlar sağlayacağı ifadeleri memleketin üstüne olmayan yaygın beylik böbür diliyle burada sıralanması yerine; yapıtın getireceği katma değer  katkılar zamana ve yararlanıcıların ilgili tepkilerine  bırakılmıştır.

 

Yazar yapıtın oluşumunda en büyük ilham kaynağı olan öğrencilerine, görüşlerinden yararlanılan yazarlara ve basımında emeği geçenlere teşekkürden de öte şükranlarını sunmaktadır.

 

13  Mart 2023, Ankara                                                                         Mustafa KARAAĞAÇLI