Psı̇kolojı̇k Danışmanlık ve Rehberlı̇k Bölümü Öğrencı̇lerı̇nı̇n Onlı̇ne Psı̇kolojı̇k Danışmaya Yönelı̇k Tutumları İle Teknolojı̇ye Yönelı̇k Tutumları Arasındakı̇ İlı̇şki


ŞINGIR H., Deniz T., Ünal N. T.

8. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi(UBCAK), Ankara, Türkiye, 15 Mart 2022, ss.203-211

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.203-211
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, psikolojik danışmanlık ve rehberlik (PDR) öğrencilerinin online psikolojik danışmaya yönelik tutumları ile teknolojiye yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının incelenmesidir.   Araştırma betimsel tarama  modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu çeşitli üniversitelerde öğrenim görmekte olan 281 psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu,  Teknolojiye Yönelik Tutum ve Online Danışmaya Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır.  Analizler için SPSS 20.0 paket programından yararlanılmıştır. Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü öğrencilerinin, online danışmaya yönelik tutumları ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek üzere korelasyon analizi, teknolojiye yönelik tutumlarının online psikolojik danışmaya yönelik tutumlarını yordayıp yordamadığını incelemek üzere regresyon, online psikolojik danışmaya yönelik tutumları arasında sınıf düzeyi açısından fark olup olmadığını incelemek üzere varyans analizi ve online psikolojik danışmaya yönelik tutumları ile teknolojiye yönelik tutumları arasında cinsiyete dayalı bir farklılık olup olmadığını incelemek üzere t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, online psikolojik danışmaya karşı tutum cinsiyet açısından ve sınıf düzeyi açısından farklılaştığı bulunmuştur.  Teknolojiye yönelik tutum ile online psikolojik danışmaya yönelik tutum arasında düşük düzeyde bir ilişki belirlenmiştir ve teknolojiye yönelik tutumun online psikolojik danışmaya yönelik tutumu yordamadığı sonucuna ulaşılmıştır.  

This research aims to examine whether there is a significant relationship between the attitudes of psychological counseling and guidance (PCG) students towards online psychological counseling and technology.   The research is conducted using a descriptive survey design. The study group of the research consists of 281 students studying psychological counseling and guidance in different universities. Research data were collected using Personal Information Form (PIF), Attitudes toward Technology Scale and Online Counseling Attitude Survey (OCAS).  Collected data were further statistically analyzed using SPSS 20.0 software. Correlation analysis was used to examine the relationship between attitudes of psychological counseling and guidance (PCG) students’ towards online counseling and technology. Whether attitudes towards technology is a predictor on the attitudes towards online counseling was examined by regression analysis and analysis of variance (ANOVA) was used to determine whether there was a difference between the attitudes towards online counseling within the context of the grade/class. Finally t-test was used to examine whether there is a gender-based difference between attitudes towards online counseling and attitudes towards technology. The results of the research revealed that the attitude towards online counseling differentiated in terms of gender and grade/class.  A low level correlation was determined between the attitude towards technology and the attitude towards online counseling; accordingly it was concluded that the attitude towards technology was not a predictor on the attitude towards online counseling.