8. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi(UBCAK), Ankara, Türkiye, 15 Mart 2022, ss.203-211
Bu araştırmanın amacı, psikolojik danışmanlık ve rehberlik (PDR) öğrencilerinin online psikolojik
danışmaya yönelik tutumları ile teknolojiye yönelik tutumları arasında anlamlı
bir ilişki olup olmadığının incelenmesidir.
Araştırma
betimsel tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu çeşitli üniversitelerde
öğrenim görmekte olan 281 psikolojik
danışmanlık ve rehberlik bölümü öğrencisi oluşturmaktadır.
Verilerin toplanmasında Kişisel
Bilgi Formu, Teknolojiye Yönelik Tutum ve
Online Danışmaya Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Analizler için SPSS 20.0 paket programından
yararlanılmıştır. Psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü öğrencilerinin,
online danışmaya yönelik tutumları ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki
ilişkiyi incelemek üzere korelasyon analizi, teknolojiye yönelik tutumlarının
online psikolojik danışmaya yönelik tutumlarını yordayıp yordamadığını
incelemek üzere regresyon, online psikolojik danışmaya yönelik tutumları
arasında sınıf düzeyi açısından fark olup olmadığını incelemek üzere varyans
analizi ve online psikolojik danışmaya yönelik tutumları ile teknolojiye
yönelik tutumları arasında cinsiyete dayalı bir farklılık olup olmadığını
incelemek üzere t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, online psikolojik danışmaya karşı tutum cinsiyet açısından ve sınıf düzeyi
açısından farklılaştığı bulunmuştur. Teknolojiye
yönelik tutum ile online psikolojik danışmaya yönelik tutum arasında düşük
düzeyde bir ilişki belirlenmiştir ve teknolojiye yönelik tutumun online
psikolojik danışmaya yönelik tutumu yordamadığı sonucuna ulaşılmıştır.
This
research aims to examine whether there is a significant relationship between
the attitudes of psychological counseling and guidance (PCG) students towards
online psychological counseling and technology. The research is conducted using a
descriptive survey design. The study group of the research consists of 281
students studying psychological counseling and guidance in different
universities. Research data were collected using Personal Information Form
(PIF), Attitudes toward Technology Scale and Online Counseling Attitude Survey
(OCAS). Collected data were further
statistically analyzed using SPSS 20.0 software. Correlation analysis was used
to examine the relationship between attitudes of psychological counseling and
guidance (PCG) students’ towards online counseling and technology. Whether
attitudes towards technology is a predictor on the attitudes towards online
counseling was examined by regression analysis and analysis of variance (ANOVA)
was used to determine whether there was a difference between the attitudes
towards online counseling within the context of the grade/class. Finally t-test
was used to examine whether there is a gender-based difference between
attitudes towards online counseling and attitudes towards technology. The
results of the research revealed that the attitude towards online counseling
differentiated in terms of gender and grade/class. A low level correlation was determined
between the attitude towards technology and the attitude towards online
counseling; accordingly it was concluded that the attitude towards technology
was not a predictor on the attitude towards online counseling.