Amaç: Çalışmada yer alan kat ılımcıların temel motor beceri- lerden olan adımlama frekanslarının yaşlarına ve cinsiyetlerine göre in- celenmesi ve karşılaştırılmasıdır. Bu doğrultuda, nedensel karşılaştırma yönteminden yararlanılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırmada yer alan katılımcılar Ankara’da yer alan 3 spor okulundan seçilmi ştir. Ju- nior Academy Sports, Ankara Şehir Kulübü ve M.T.A. Spor Kulübünde çoklu branş eğitimi alan 484’ü erkek 278’i ise kız 762 sporcu araştırma grubuna velilerinden alınan gönüllü olurları ile dâhil edilmiştir. Araş- tırmada yer alan kat ılımcıların cinsiyet, yaş ve adımlama testi (Opto- Jump arac ılığıyla) parametre verileri toplanm ıştır. Ara ştırma kapsamında ulaşılan veriler, IBM SPSS 25.0 programı aracılığıyla ana- liz edilmiştir. Katılımcılara ait ki şisel bilgiler, test ve parametrelerin ortalamaları, frekans (f) ve yüzde (%) de ğerleri tespit edilmiştir. Nor- mal dağılım olmadığı için nonparametrik testler uygulanmış olup, ikili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U testi, çoklu kar şılaştırmalarda Kruskal-Wallis testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda ulaşı- lan bulgular, %95 güven aralığında ve p<0,05 anlamlılık düzeyinde de- ğerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmada elde edilen verilerin analizi incelendiğinde, cinsiyete göre birçok parametrede sol, sa ğ ve toplam adım ölçümlerinden istatistiksel olarak anlaml ı fark olduğu ve fark ın havada kalış süresi dışında erkeklerin lehine oldu ğu sonucuna var ıl- mıştır. Yaşa göre ise hız parametresi dışında yaş gruplarına göre (6-12 yaş aralığı) istatistiksel olarak anlaml ı fark olmad ığı görülmüştür. Sonuç: Bu araştırmadan elde bulgulara göre yaş arttıkça adımlama fre- kansında daha etkili bir faktör olduğu sonucuna varılmıştır. Cinsiyetin ise adölesan dönemde çocukların adımlama frekans değerleri üzerinde etkili bir faktör oldu ğu ve erkeklerin k ızlara oranla söz konusu loko- motor becerilerinin daha iyi olduğu söylenmektedir.
Objective: To examine and compare the stepping fre- quencies of the participants in the study, which is one of the basic motor skills, according to their age and gender. In this direction, the causal comparison method was utilized. Material and Methods: The partici- pants in the study were selected from three sports schools in Ankara. 762 athletes, 484 boys and 278 girls, who received multi-branch train- ing at Junior Academy Sports, Ankara City Club and M.T.A. Sports Club, were included in the research group with the voluntary consent of their parents. Gender, age and stepping test (via OptoJump) parameter data of the participants in the study were collected. The data obtained within the scope of the research were analyzed through IBM SPSS 25.0 program. Personal information of the participants, averages, frequency (f) and percentage (%) values of the tests and parameters were deter- mined. Since there was no normal distribution, non-parametric tests were applied, Mann-Whitney U test was used for pairwise comparisons and Kruskal-Wallis test was used for multiple comparisons. The findings obtained as a result of the analyses were evaluated at 95% confidence in- terval and p<0.05 significance level.Results: When the data obtained in the study were analyzed, it was concluded that there was a statistically significant difference in left, right and total stride measurements in many parameters according to gender, and the difference was in favor of men except for the duration of stay in the air. According to age, there was no statistically significant difference according to age groups (6-12 age range) except for the speed parameter. Conclusion: According to the findings of this study, it was concluded that as age increases, it is a more effective factor in stride frequency. Gender is an effective factor in the stepping frequency values of children in adolescence and it is said that boys have better locomotor skills than girls.