Diğer, ss.1-21, 2022
“Bir Bakışta Eğitim” raporu hükümetlerin etkili eğitim sistemlerine yardımcı olmak amacıyla
her yıl OECD tarafından hazırlanmaktadır. OECD’ye üye 38 ülke ve Brezilya, Arjantin, Çin,
Hindistan, Endonezya, Suudi Arabistan, İsrail ve Güney Afrika ülkelerinin karşılaştırmalı bir
analizini sunmaktadır. Rapor eğitime ayrılan insan ve mali kaynaklar, eğitim ve öğrenim
sistemlerinin nasıl işlediği ve geliştiği, ayrıca ayrılan kaynakların eğitim üzerindeki etkisi
hakkında bilgi sunmaktadır. Raporda (1) Eğitim kurumlarının çıktıları ve öğrenmenin etkisi,
(2) Eğitime erişim, katılım ve ilerleme, (3) Eğitime ayrılan mali kaynaklar, (4) Öğretmenler,
öğrenme ortamı ve okulların organizasyonu olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır.
Toplamda 126 sayfa ve İngilizce olarak yayımlanan raporda yükseköğretim konusu başta
olmak üzere erken çocukluk eğitimi, Covid-19 sonrası eğitimde normalleşme, ilk ve
ortaöğretim seviyesinde eğitim gereksinimleri, gençlerin eğitim ve istihdam durumu gibi
birçok konuda analizler, karşılaştırmalar ve veriler paylaşılmıştır.
Gazi Üniversitesi Eğitim Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin (EPAR) amacı
“ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim alanındaki gelişmeleri takip ederek kâr amacı
olmaksızın güncel tartışmaları eğitim politikası çerçevesinde ele almak ve bu faaliyeti
sürdürürken kanıta dayalı araştırma verisi kullanmayı daima ön planda tutmaktır.” Bu amaç
doğrultusunda OECD tarafından 21 Kasım 2022 tarihinde yayınlanan “Bir Bakışta Eğitim”
raporunun seçilmiş sonuçlarından hazırlanan özeti GAZİ-EPAR tarafından ivedilikle
Türkçeye çevrilmiş ve başta eğitimciler olmak üzere tüm okuyucuların dikkatine sunulmuştur.