OECD 2022 BİR BAKIŞTA EĞİTİM: EPAR DEĞERLENDİRME RAPORU


Çitil M.

Diğer, ss.1-21, 2022

  • Yayın Türü: Diğer Yayınlar / Diğer
  • Basım Tarihi: 2022
  • Sayfa Sayıları: ss.1-21
  • Gazi Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

“Bir Bakışta Eğitim” raporu hükümetlerin etkili eğitim sistemlerine yardımcı olmak amacıyla her yıl OECD tarafından hazırlanmaktadır. OECD’ye üye 38 ülke ve Brezilya, Arjantin, Çin, Hindistan, Endonezya, Suudi Arabistan, İsrail ve Güney Afrika ülkelerinin karşılaştırmalı bir analizini sunmaktadır. Rapor eğitime ayrılan insan ve mali kaynaklar, eğitim ve öğrenim sistemlerinin nasıl işlediği ve geliştiği, ayrıca ayrılan kaynakların eğitim üzerindeki etkisi hakkında bilgi sunmaktadır. Raporda (1) Eğitim kurumlarının çıktıları ve öğrenmenin etkisi, (2) Eğitime erişim, katılım ve ilerleme, (3) Eğitime ayrılan mali kaynaklar, (4) Öğretmenler, öğrenme ortamı ve okulların organizasyonu olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Toplamda 126 sayfa ve İngilizce olarak yayımlanan raporda yükseköğretim konusu başta olmak üzere erken çocukluk eğitimi, Covid-19 sonrası eğitimde normalleşme, ilk ve ortaöğretim seviyesinde eğitim gereksinimleri, gençlerin eğitim ve istihdam durumu gibi birçok konuda analizler, karşılaştırmalar ve veriler paylaşılmıştır. Gazi Üniversitesi Eğitim Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin (EPAR) amacı “ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim alanındaki gelişmeleri takip ederek kâr amacı olmaksızın güncel tartışmaları eğitim politikası çerçevesinde ele almak ve bu faaliyeti sürdürürken kanıta dayalı araştırma verisi kullanmayı daima ön planda tutmaktır.” Bu amaç doğrultusunda OECD tarafından 21 Kasım 2022 tarihinde yayınlanan “Bir Bakışta Eğitim” raporunun seçilmiş sonuçlarından hazırlanan özeti GAZİ-EPAR tarafından ivedilikle Türkçeye çevrilmiş ve başta eğitimciler olmak üzere tüm okuyucuların dikkatine sunulmuştur.